GT Academy 2015 – Yas Marina, Abu Dhabí

GT Academy 2015 – Yas Marina, Abu Dhabí

Tak jsem se vrátil z Race Campu v Abu Dhabí plný zážitků a emocí všeho druhu. Bylo to krásné a zároveň velmi náročné, ale popořadě.

Po 6ti hodinovém letu do Dubaje jsme asi hodinu strávili tím, abychom dostali své kufry. Obnášelo to dlouhou cestu včetně využití letíštního metra které nás převezlo přes 2 terminály k výdeji kufrů. Někdy kolem půl druhé v noci jsme dorazili do hotelu Holiday Inn Express, který se nacházel hned u letiště přes hlavní třídu. První, co mne velmi překvapilo, nebylo ani tak horko, jako spíše obrovská vlhkost vzduchu. Ve dne v noci byla většinou přes 80%. Člověk byl ulepený po dvou minutách a to se nemusel ani hnout.

WP_20151003_14_57_49_Pro

Druhý den si pro nás přijel samotný Rob Barff, hlavní porotce soutěže, který nás převezl z Dubaje do Abu Dhabí. Vzhledem k tomu, že jsme viděli, jak byli ubytovaní účastníci minulých soutěží v Silverstonu, jsem neměl tušení, kde budeme ubytováni my. O to větší bylo překvapení, že to bude v luxusním hotelu Radisson Blu, který byl součástí hotelového komplexu Yas Plaza, přímo naproti okruhu Yas Marina, na který jsme měli výhled rovnou z pokoje. Samozřejmě pokoj, služby i strava, všechno bylo na nejvyšší úrovni. Po převozu na hotel jsme měli po zbytek dne volno, tak jsme si mohli užívat už jen toho pocitu, že jsme v Abu Dhabí a že z okna koukáme přímo na okruh.

WP_20151003_21_27_39_Pro

Po dobu celého pobytu jsme nedostávali vůbec žádné informace, co nás čeká, vše mělo být překvaWP_20151003_21_26_38_Propení. Takže nikdo dopředu nevěděl, co se bude dít další den. Jen to, že se máme v určitý čas sejít na recepci. V sobotu večer jsme si také s Michalem šli obhlédnout okruh. Díky hotelu Viceroy jsme si mohli prohlédnout části okruhu, aniž bychom museli vstoupit do samotného areálu okruhu. Okruh vypadal nádherně, cítil jsem velké vzrušení vzhledem k tomu, na jakém místě se právě nacházím a už jsem se samozřejmě nemohl dočkat, až se na okruhu projedu. Byl to nádherný pocit a byl jsem plný očekávání z následujících dnů.

V neděli ráno proběhl první oficiální meeting na recepci a jelo se na okruh. RovWP_20151004_12_05_59_Pronou z parkoviště jsme šli do zázemí okruhu, kde jsme si v zasedací místnosti všichni sedli ke stolům rozdělení podle týmů. Jak už asi všichni víte, byli jsme součástí týmu CEE (Central and East Europe) spolu se dvěma kluky z Maďarska a čtyřmi Poláky. Hned jsme vyfasovali trika (šedivá) a šly se zkoušet kombinézy, helmy, rukavice a boty. Hned poté byla zkouška reflexního trenažeru, stejného, jako byl ve stanu na Legendách. 3 pokusy a 30 vteřin na každý. Nejlepší výsledek jsem měl 42 zmáčknutí, což zhruba odpovídalo průměru skupiny. Nejvíce ve skupině bylo tuším 52. Následovali další organizační záležitosti a papírování a na zbytek dne bylo opět volno.

V pondělí ráno jsme opět vyrazili na okruh, kde po další administrativě proběhlo velké focení celých týmů na trati. Poprvé jsem se prošel přímo po okruhu a pocity opět výjimečné. Focení proběhlo před mostem k Viceroy hotelu. A hned po té jsme sedl11222403_10153243422455197_8638048319804751073_ni do auta a jeli neznámo kam. Opět nikdo nic neřekl. Jeli jsme do města Abu Dhabí (samotný Yas Island a okruh byli vzdáleny asi 30km), kde jsme zaparkovali u nějakého nákupního střediska. Dovnitř jsme šli přes servisní komunikace a sklepy. Chvíli jsme se báli, že přijdeme do haly, kde bude nainstalována překážková dráha12112330_10153243860270197_7327098392147779901_n něco jako Ninja challenge, který byl použit v jiném race campu tento rok na Silverstonu. Naštěstí tomu tak nebylo a nakonec jsme skončili v rychlovýtahu na střeše mrakodrapu, který se tyčil nad tímto obchodním centrem. Bylo to nějaké 67. patro. Všichni jsme byli naprosto uchváceni výhledem. Celé Abu Dhabí jako na dlani. Jen mlžný WP_20151005_14_41_58_Proopar (to ta vlhkost) kazil výhledy do dálky. Na střeše byl helipad. Tam přistál vrtulníkem Rob Barff a natáčelo se tam velmi spektakulární oficiální zahájení soutěže. To se opravdu povedlo. Po návratu se hned na to začali točit záběry týmů, kde nám byl představen náš ambasador Josef Král. Je to pohodový super chlapík, se kterým jsme se při večeři dlouho bavili o všem možném nejen, co se týkalo GT Academy. Aby toho ten den nebylo málo, hned po natáčení jsme jeli na testovací polygon na okruhu, kde proběhlo první ježdění. Jezdilo se s Nissanem Juke, který měl ovšem místo zadních pneumatik jakési plastové náhražky, které samozřejmě extrémně klouzaly. Celé auto se tak chovalo naprosto nepředvídatelně. Na kluzké fólii například člověk tuší, co se bude dít a hlavně má na všech kolech stejnou (i když skoro žádnou) přilnavost. Tady přední gumy drželi, ale zadek vůbec. Vzpomněl jsem si na RUF syndrom J. Rovně a částečně pod plynem to jelo celkem normálně, ale při prudším zatočení, sebemenší brždění do zatáčky nebo jen ubráním plynu šlo auto okamžitě bokem. Vzhledem k tomu, že to bylo předokolka, by se to dalo kromě samozřejmého kontra spravit plynem, jenže tam zase zasahoval protiprokluz (a ještě měl Nissan automat), takže nedostat se do nezvladatelných hodin bylo celkem náročné. Trať na polygonu byla plná zatáček, takže jízda rovně se tam skoro nekonala.12038451_10153243859170197_6922353546390386859_n Chtělo to hodně citlivé ruce a nohy hlavně…v momentech brždění to rozhodně chtělo mít volant rovně, zatočit co nejpomaleji a pokud možno co nejdříve dát alespoň trochu plynu. Teoreticky se to zdá celkem snadné, realita byla znatelně těžší. Dost lidí se tam točilo jak káča, tak mi bylo jasné, že to chce chladnou hlavu, plynulost a hlavně žádné zbrklé pohyby. Na testy nebyl čas, bylo jedno zkušební kolo a pak dvě měřené. Čas bohužel nevím, nicméně ani jednou jsem se neroztočil, i když jednou jsem měl na mále. Opět bych to viděl, že jsem zapadl někam do průměru. Bohužel náš tým jezdil až jako poslední takže na hotel jsme se vrátili někdy kolem půlnoci, takže po sprše atd. jsem šel spát asi v jednu. Druhý den vstávat v půl sedmé a v půl osmé odjezd.

 

V úterý hned ráno jsme nasedli do auta a jeli neznámo kam. Po asi dvou hodinách jízdy jsme dorazili do pouště u města Al Ain, kde se jako oáza nacházel vodní park WADI Adventures. Samo o sobě to bylo krásné místo. Lanová dráha, rafty, kajaky, bazény, umělé vlny na surfování…v tu chvíli mi bylo jasné, že jsme tu kvůli fyzické zkoušce, které jsme s Michalem od začátku říkali Army Run. Otázkou jen bylo, co, kde a jak máme dělat. Pak přišly instrukce a šlo se na to. Neběželo se vůbec proti všem účastníkům, ale pouze proti ostatním členům v naší skupině, takže já, Michal, 2 Maďaři a 4 Poláci. V cíli si každý musel vzít přilbu, tím skončil závod. Ale v týmu nás bylo 8 a helem jenom 6.

2015 GT Academy European Race Camp Abu Dhabi
Oficiální GT ACADEMY foto

Na koho se nedostane, končí. Před samotným startem samozřejmě probíhalo natáčení a různé rozhovory a to vše na sluníčku při teplotě 41 stupňů, takže ještě před startem jsem byl pěkně upečený.

Už od startu jsme měli na hlavách ochranné helmy. Když pak došlo na samotný hromadný start, snažil jsem se soustředit, ale neměl jsem ponětí, jak rozložit tempo a hlavně jak začnou ostatní. Po odstartování všichni vyrazili jako při sprintu na 200 metrů.

Oficiální GT ACADEMY foto

Hned v úvodu, díky tomu hromadnému a napálenému startu se zvedl obří mrak písku, kterého se mi podařilo krásně nadýchat.

To to hezky začíná. Plná pusa písku opravdu není pro běh pouští to pravé. Nicméně věděl jsem, že takto to nepůjde, tak jsem lehce zvonil a čekal, že ostatní budou po takovém startu odpadávat. A tak se taky stalo. Zatímco jsem si běžel svým tempem a hned po startu jsem byl mezi posledními, jeden po druhém začali postupně odpadávat, takže jsem se začal lehce dostávat dopředu. V poušti se celkem běželo asi 1,8km. Asi ve dvou třetinách trati po výstupu z mini kaňonu, který jsem takticky vyšel a nesnažil se ho vyběhnout, abych pošetřil síly, byla překážka v podobě šikmé zdi s lanem, kterou jsme měli přelézt. To bylo bez problému a běželo se dál. Na konci úseku pouště byla druhá překážka. Asi 10m bazén s klecí, nad kterým se mělo přeručkovat. Dle pravidel měl každý 2 povinné pokusy to přeručkovat a pak to mohl obejít. Na prvním pokus jsem to skoro dal, ale rozhoupal jsem se a spadl do vody. Druhý pokus s mokrýma rukama vzal celkem rychle za své, tak jsem to potupně obešel.  Pak už se vběhlo do areálu WADI Adventures, kde jsme se si v podstatě za běhu nasadili plovací vestu a po asi 200m metrech běhu hop do bazénu. V oblečení, botách…prostě rovnou. Plavání mi problém nedělá, ale s plícemi v krku a utaženou vestou se opravdu špatně plave. Bazén jsme měli přeplavat (cca něco přes 100m), ale pustili nám umělé vlny, které nás tlačili na druhou stranu, než jsme měli doplavat. Už v tomto úseku se dost lidí nechalo unést na opačnou stranu a já viděl, že se postupně dostávám dopředu. Boj s vlnami jsem celkem zvládnul. Pak se běželo areálem parku, až jsme měli přebrodit umělou řeku asi 4m širokou ale hned nad splavem. Takže kdo skočil doprostřed, tak byla reálná šance, že ho splav sebere a bude se muset z vody vyhrabat a ještě to obíhat. A to se nezřídka stávalo. Podařilo se mi naštěstí skoro celou řeku přeskočit a hned vylézt takže tady se mi podařilo uspořit dost času a sil. Pak další běh parkem, dokud jsme nedoběhli ke stanovišti, kde jsme měli nasednout na raft. Problém bylo, že na každém raftu museli být 4 lidi. Pokud ne, museli jsme čekat, až přiběhne někdo další. Strávili jsme tam s jedním Němcem asi 2 minuty, než přiběhli další dva…alespoň jsme to rozdýchali a trochu si odpočinuli. Pak jsme vyrazili, asi ve čtvrtině trati jsem přišel o pádlo, tak museli ostatní pádlovat i za mě. Chvilku po té jeden z nás z raftu vypadnul (nevím už přesně kdo to byl). Podařilo se nám ho naštěstí vytáhnout a rovnou i vylovit pádlo tak jsem se zase dal do toho. Pak už to celkem šlo, ale pádlovat občas proti proudu bylo taky dost vyčerpávající. Když jsme dokončili úsek na raftu, jen se přeběhlo k vedlejšímu bazénu, kde jsme měli přeplavat do cílové oblasti. Tentokrát nám to komplikovali hned 2 řeky, které vytvářeli velmi silné boční proudy, na které opět dost lidí doplatilo. Navíc už toho všichni měli opravdu plné kecky a o to to bylo náročnější. Nicméně opět se mi podařilo se s proudy popasovat, a opět jsem se takto dostal před dost lidí, které to odneslo klidně až na druhou stranu bazénu. Pak už jen dokázat vylézt splav proti proudu, pomocí lana ujít pár metrů v řece proti proudu a vylézt kde už byl cíl. Sice jsem se dostal před dost lidí, ale neměl jsem tušení jak je na tom naše skupina (ve vodě když jsme všichni měli stejnou vestu a helmu nebyl nikdo poznat). Během výlezu mne vyhlížel Josef Král, který na mě s úsměvem křičel, ať zaberu, že helmy ještě jsou. HELMY JEŠTĚ JSOU! To byla pro mne úžasná zpráva, tak jsem z posledních sil doběhl do cíle a vzal si v pořadí 3. (!!!)helmu. V tu chvíli jsem si naprosto vyčerpaný sedl na zem a vypil naráz asi 2 litry vody. Nicméně měl jsem helmu…v disciplíně, které jsem se nejvíc bál, jsem doběhl do cíle 3. z 8mi. Měl jsem toho plné zuby, ale upřímně, byl jsem na sebe velmi hrdý, že se mi to podařilo a ještě, jak se mi to podařilo. Na toto jsem trénoval celé léto a vyplatilo se. V cíli na mě čekali oba Maďaři a já netrpělivě vyhlížel Michala, který se v běžecké části držel na předních pozicích. Bohužel, je neplavec, takže se s vodou velmi pral i když měl vestu. Ale nevzdal to a závod dokončil. Respekt. Bohužel na něj už ale helma nezbyla. Bylo mi ho upřímně líto.

Rovnou z areálu, kde probíhala tato zkouška nás převezli na drag strip na okruhu Yas Marina. Opět nikdo netušil, co se bude dít. Poté nám bylo sděleno, že to bude stejné jako včera s Jukem, tzn. Jeden cvičný pokus a pak dva měřené. Cvičný pokus jsem měl za sebou a čekal, až přijdu na řadu na měřený. Jenže věci se změnily a bylo nám oznámeno, že pokus je jen jeden a navíc je to souboj jeden na jednoho, a kdo prohraje, končí. Takže buď já, WP_20151006_16_43_02_Pronebo on. Nijak jsem si trému nepřipouštěl a snažil se jen soustředit. Koncentrace ovšem vzala za své ještě před startem, nastupování, poutání pásů atd. bylo samozřejmě natáčeno a v rámci toho jsem nastupoval dvakrát, kvůli lepšímu záběru, pak musel dělat pózy za volantem atd. Ale osudová chyba měla teprve přijít. Po natočení všech záběrů jsem se srovnal na startovní čáře a čekal na signál. Ten dlouho nepřicházel (co jsem si všiml tak přicházel většinou cca 2 vteřiny po tom, co oba vozy byly na pozici), tak jsem se podíval co se děje vedle a zjistil jsem, že soupeř se teprve připravuje na pozici, tak jsem se díval, jak tam poskakuje. V momentě kdy jsem viděl dle jeho světel, že je na pozici, WP_20151006_16_42_35_Protak asi tak během ani ne půl vteřiny blikla zelená. A tím pádem sem hezky zaspal start. Sice se mi dobrým řazením podařilo ho trochu stahovat, ale i tak vyhrál asi o 2 délky přede mnou. Nevěděl jsem, co mám dělat. Po tom všem, co jsem zažil a prožil, mě přece nemůže vyřadit jeden zmeškaný start. Jenže pravidla byla tvrdá, ale pro každého stejná. Jeden pokus, buď on, nebo já. Touto školáckou chybou, ztrátou koncentrace (měl jsem se vyprdnout na to sledovat, co se děje vedle a soustředit se jen na své světlo, i kdyby to mělo trvat hodinu) jsem se připravil o další účinkování v GT Academy. Měl jsem chuť si zlámat ruce i nohy…jenže byl opravdu konec. Byla to má chyba a za chyby se platí. V tomto případě byla cena hodně vysoká, ale mohu si za to sám. Jen o jednu noc mi uniklo vytoužené celodenní ježdění po okruhu Yas Marina a další den dokonce překážková dráha v GT-R L . To, na co jsem se nejvíc těšil, jsem bohužel nezažil. Rovnou z dráhy jsem šel dělat poslední rozhovory a pak konec…před námi volná středa a ve čtvrtek návrat.

 

Ve středu ráno nás čekalo příjemné překvapení, taková malá náplast na včerejší hořký večer. Ráno jsme odjeli na půlWP_20151007_10_22_55_Pro dne do místního krásného aquaparku Yas Waterworld. Jak vypadá aquapark asi každý ví. Bylo to tam krásné a atrakce super, i když s postupem času tam byly veliké fronty. Poté se jelo do hotelu na oběd a po obědě další příjemné překvapení – návštěva Ferrari World. Naprosto úžasné místo, spousta aut, atrakcí, obchodů…asiWP_20151007_14_48_44_Pro taky tušíte. Co ale stojí za zmínku, je, že jsme obdrželi gold access vstupy, takže krom jiného jsme měli přednostní vstup na vybrané atrakce a nemuseli stát frontu. A to jsme využili hned dvakrát na nejrychlejší horské dráze světa – Formula Rossa.  0-240km/h za 4 vteřiny. Neuvěřitelné. To se nedá popsat, to se musí zažít. Člověk si připadá, jako by byl vystřelen na Mars. Na dráhu se stála fronta na 90 minut, ale my čekali asi 5, tak to za to stálo.

 

Vrátili jsme se na večeři do hotelu a pak nás čekala bezesná noc. V půl druhé taxi do Abu Dhabí, ve 4 autobusem na letiště do Dubaje a odlet někdy po deváté. Teď po návratu si mohu v klidu přebrat všechny myšlenky a výsledné dojmy mám dva. První je zatím stále ten negativní. Když teď vidím co se tam dál děje a co soutěžící dělají a podstupují, je mi opravdu hořko z toho jednoho zkaženého závodu na 400m. 15 vteřin a je po nadějích. 15 vteřin a je jasné že se nikdy neprojedu po okruhu Yas Marina. Do smrti si asi budu tu chybu vyčítat. Ale na druhou stranu. Už jen to že jsem se dostal na race camp se dá brát jako velký úspěch. To, že jsem si dokázal poradit s Army runem v kombinaci obří vlhkosti a 42 stupňů, je pro mě osobně úspěch ještě daleko větší. O to víc hořký je pak ten večer. Nicméně jsem strašně rád, že jsem se podíval do Abu Dhabí a zrovna na Yas Island. Je to nádherné místo, vše je perfektní. Prošel jsem se na okruhu, navštívil i hotel Viceroy a díval se z něj na trať. Na to vše budu také do smrti vzpomínat. Škoda toho způsobu zakončení, ale bylo to krásných 5 dní. Moc děkuji Nissanu a Sony za to, že jsem se tohohle mohl účastnit. Byl to životní zážitek a zkušenost. A v neposlední řadě díky Pitlane za podporu a držení palců, vážím si toho. Díky, Díky moc.

 

PS: V článku bylo krom vlastních fotek použito i několik oficiálních fotek GT Academy, které byly již zveřejněné.

Autor: Jan Malina

 

Comments

  1. GT Academy letos nebyla tolik o soutěžení jako spíš o SHOW. První soutěžní den bylo vyřano 28 soutěžících, tedy celá půlka!!! Takové síto rozhodně nikdo nečekal.

    k tomu plavání: jsem si vědom, že je to prostě nemůže napadnou. Taky chápu lidi co plavat umí že se tomu diví, že to někdo neumí. Jen bych ale doplnil což tu vlastně od Honzy vůbec nepadlo. Na wadi vypadlo 14 lidí a z toho bylo 10 neplavců, to jsem se dozvěděl během čekání na rozhovor, kde jsme byli, my odpadlíci všichni. I kolega polák byl neplavec. Navíc, když to je tak diskutované tak považuji za jistou křívdu, že já jako neplavec musel vše zdolávat bez pomoci a například jeden polák, který plavat uměl byl přes cca 100m bazén převezen na kajaku ze záhadného důvodu. Bylo tam ještě dalších pár neplavců, co měli ale více štěstí. Taky bych rád řekl, že já se docíle dostal sice poslední ze skupiny ale přežil jsem a klidně bych si to celé dal znovu. Suchou část jsem doběhl v TOP5 ze všech. Jeden Polák z naší skupiny v cily dokonce skolaboval a museli ho tam div né křísit v sanitce. Souhlasím s Derekem, že plavání je ale super na kondici a procvičí kompletně svalstvo. Považuji to prostě jen za smůlu, která přišla draho.

    DRAG RACE: i zde se dá diskutovat. Na druhou stranu už je to ale řízení, kvůli kterému jsme tam všichni byli a řidíme všichni. Jeden ostrý pokus je sice taky ruská ruleta, jen že to je přesně ono. Člověk tu musí být 110% vždy a pořád i kdyby se šel jen vysrat na záchod. Vzpomínam si na oficiální přivítání z Pepou Králem. Tam jsme to s Honzou též posrali. Posadily nás do playsetu jako první ze skupiny a řekli jeď te budeme vás točit. Oba jsme mysleli že jde o promo a ono hovno. Časy si zapsali a my byli ejhle nejhoší v sekupině. Stejné to nakonec bylo i s Dragem. Myslím, že Honzu rozhodilo čekání až se soupeř v druhé lajně srovná na pozici. Koukal jinam než měl, a kdžy padla zelena na jeho semaforu nesoustředil se na to ze 110%. I když šlo o závodní spojku tak každý na tom byl stejně. Nikdo před tím v závoďáku neseděl. Já si troufám řici že zde bych měl vážný problém. V reálu jezdím dvěma vozy, oba mají AT(sekvenci) převodovku. Kdybych tedy na WADI nevypadl stál bych vedle Honzy já a Honza by ten duel dle mě vyhrál.

    Od samého začátku jsem Honzovy tvdril že je potřeba se soustředit sám na sebe a nenechat se ničím rozptylovat. Např. točení startu před WADI Adventure atd. Při každém challengi nás psychicky deptali než jsme šli na zkoušku a bylo třeba to z hlavy vytěsnit, respektive to do hlavy ani nevpouštět!!

    Musím říci že celou akci bych ze svého pohledu definoval třemy slovy.

    Zklamání – organizace soutěže a přístup, disciplíny a to i ty po mém vypadnutí.

    Vztek – že jsem byl vyřazen hned první soutěžní den a to navíc kvůli věci, která nijak nesouvysí s jezdeckýma schopnostma. Za volant jsem se ani nedostal, krom dovednostního testu na zkušebním poligonu s JUKEM.

    Hrdost – že jsem bojoval na 110% a to i s každou vodní překážkou a vrhal se do ní bez váhání i přes to
    že vůbec neumím plavat a měl jsem do té doby i trošku strach z vody!! Skočit ze 4 metrů do bazénu s vlnama není sranda, stejnak tak skok do divoké řeky.

    • No já se k tomu snažím přistupovat trochu jinak no. Samozřejmě bych si přál více čekání a více ježdění. Na silverstonu jezdili se vším možným na okruhu než vůbec začala první vyřazovačka. Ale zase to beru tak že tady jsme byli v Abu Dhabí a to je přeci jen někde jinde. Ale dá se souhlasit s tím že to byla víc show než soutěž. Navíc určitě v tom hráli prachy velkou roli. Pronájem tratě a případných aut je určitě mnohonásobně dražší než v Anglii. Loterie v drag racu…já si na to nestěžuji, jak jsem psal, prostě jsem si to zavinil sám. Mrzí mě že to pro Michala skončilo kvůli plavání, o to víc že narozdíl od jiných to oddřel sám, bez pomoci plavčíků a za to má můj velký respekt. Ono já si nemyslím že tam bylo tolik neplavců..já myslím že ti lidé to prostě nedali a než aby přiznali že na to nemají, tak se schovali za to že neumí plavat. Michal byl jediný, který o tom informoval už v den příjezdu při prvním setkání..to nikdo ještě nevěděl co nás čeká…nikdo další se nepřihlásil. A teprve během soutěže najednou spousta lidí neumí plavat…to mi přijde podezřelé. Nikdo ani nepípnul ani před startem když už jsme dostali info co dělat…Alespoň NIkodem, který mě porazil v dragu, se dostal do velkého finále jako nejlepší ze skupiny, takže aspoň vím, že mě porazil ten nejlepší ze skupiny :). Já bych to hodnotil těmito třemi slovy:
      1)nadšení – Abu Dhabí, Yas Marina, Luxus všude kolem…to se fakt povedlo.
      2)zklamání – po tom co jsem dal army run – tak vypadnout v jednom dragu je frustrující, ale beru to, každý měl stejné šance a byla to moje chyba.
      3)lítost – fakt mě bylo Michala líto. Vzhledem k jeho nasazení a nadšení je fakt smůla ,,dojet“ zrovna na plavání, navíc když jako jediný to dal sám bez pomoci.

      • WTF sorry but what has swimming got to do with driving a car ? None…Yes it is a great way to get fit and keep fit and tone muscles you will need for driving but seriously that just fucking sucks Xanavi and I would of gone nuts travelling all that way and to be eliminated before you could get in a car 🙁

    • Ono se jelo nakonec i v GT6, o tom se Dj nezmínil. Jaké auto, trať a kolik jste na to měli času/kol? Promo nepromo, měli jste jet pilu, ale asi vám měli říct, že se máte snažit, že jde o výsledky.. Prostě pořád ve střehu, jinak to prostě nejde a asi se vás snažili vykolejit za každou cenu.. 🙂 To mi připomnělo, když jsem byl na GT Academy CZ/SK.. tak nás tam taky posadili do playsetu, nechali nám asi 15 min trénink a že pak bude závod, zatím ok. Bez Q se odstartoval závod, který jsem s přehledem vyhrál, natož jeden z pořadatelů řekl, že toto byl ještě trénink a naostro to bude až teď.. xD nevím proč se při oznámení této zprávy díval zrovna na mě.. Asi si přáli, aby vyhrál někdo jiný, ale to je pouze můj dojem.. 🙂 A to vlastně o nic nešlo, asi jen o prestiž.. Já jsem se jen usmál a v duchu si řekl, že je smáznu třeba 100x za sebou. Odstartoval se závod č. 2 a co se nestalo, hned v prvním kole ze tří jsem dostal penaltu za short cut (první šikana na suzuce), ani jsem nevěděl, že jsou penalty zapnutý a navíc to muselo být tak o 1mm, samozřejmě propad na poslední místo a celkem ztráta.. Nicméně jsem zachoval chladnou hlavu a podařilo se mi oba předjet a závod vyhrát. Sice měl ten slovák předemnou náskok 1.5s v nájezdu do posledního kola, ale stáhnul jsem to už během prvního sektoru a v nájezdu do degner jsem mu to tam poslal (nechtělo se mi už čekat) a šel na první místo. Sice se mě snažil ještě držet, ale v nájezdu do úseku lžíce líznul trávu a dostal hodiny.. 🙂

  2. Velkej, velkej obdiv a díky za reportáž!!! Drželi jsme všichni palce. Kdo trochu běhá a sportuje, ocení, že jsi dal army run. Běhat v 41 stupních na poušti je pro mne asi nepředstavitelné… Velký respect oběma 🙂

    • Super shrnutí race campu, paráda!! Jen je škoda, že se dá vypadnout na takovou blbost.. Jako kdyby hledali talent na gran turismo a vyřazavali na základě drag race, který vlastně nic neukáže. Takhle mohli eliminovat opravdový talent úplně zbytečně a ještě na základě jednoho pokusu, který se prostě nemusí povést. Nechápu, asi vědi něco co my ne.. xD Měli jste to aspoň klasicky přes spojku, nebo vám tam nechali automat? Nedivil bych se kdyby jo.. xD

      • Neee..drag race se jel v závodním 370Z s manuálem 🙂 . Ale mělo to asi závodní spojku on/off tak rozjezdy byly celkem těžké…no je to jak říkáš no ale pravidla byla pro všechny stejná a já holt udělal chybu která mě přišla velmi draho…

        • Nejhorší na tom je, že tebe jsem opravdu tipoval hodně vysoko, protože prostě máš dobré nervy (já bych se tam sesypal jak uzlíček nervů a pak Nissana rozkousal), ale tohle byla trošku podpásovka od nich 🙁 Otázek, proč, to dělaj takhle je více, proč plavání, pádlování, ale prostě jsou to jejich pravidla a nikdo někoho nenutí 🙁

          • Tak upřímně tomu plavání se tolik nedivím. Ne proto že by to pro motorsport bylo potřeba, ale vzhledem ke klimatu je voda celkem příjemné zpestření…samozřejmě pro neplavce je to špatný no :(. Prostě v tom hrozném vedru mi přišlo fajn to rozdělit že je něco ve vodě, na raftu atd…fyzicky náročné to bylo tak jako tak…ale proč dali jen jeden pokus když šlo o vyřazování, to taky nevím no…asi aby ušetřili čas protože před středou potřebovali prostě ještě někoho vyhodit no…

          • plavání je good na fyzičku a asi vůbec celkově to nejlepší, co pro sebe můžeš dělat, tak proč ne. Mě by u toho nejspíš dost vadila ta vesta, s takovou cool vychytávkou jsem to ještě nezkoušel a ani nevim, jestli se v tom dá nějak rozumně plavat, asi bych si to sundal, samozřejmě na vlastní nebezpečí.. xD

            • no s vestou to šlo dost blbě…bohužel kvůli bezpečnostním pravidlům se nedala sundat. To samé s helmou…takže i to plavání bylo dost makačka…nebyly to žádné dlouhé vzdálenosti, ale právě díky vestě a helmě a hlavně těm bočním proudům to byl celkem záhul

              • Takže z celé GT academy nejdiskutovanější plavání 😀

                • No vzhledem k tomu že minimálně pro jednoho účastníka to bylo osudné se nelze moc divit…já to naopak uvítal..lepší než jen pořád běžet. Pro mě je mnohem víc na diskuzi loterie, při které jde o vyřazení…když jde ,,o život“ tak to mělo být alespoň na dva vítězné sprinty…ale to je spíš zbožné přání no…

                  • přesně! Vyřazování na základně náhod nebo štěstí je skutečně hodno GT Academy.. A plavání, no nevim. Přijde mi to jako když někdo neumí jezdit na kole. Se snad bere jako samozřejmost..

                    • tak z z obecného pohledu asi ano. Nikdo kdo to plánoval asi nepředpokládal že tam může být i neplavec. Tak při vší úctě i myslím že to holt pro ty jednotlivce byl spíš neuvěřitelný pech. Pochybuji že to někdo plánovitě dával aby se ,,vyfiltrovali“ neplavci.

                    • Jak dneska nejsou povinne kurzy plavani, tak hodne deti plavat neumi 🙁 a mimochodem 50% deti ve veku 6-7 let neumi na kole!!!!

Leave a comment