Přinášíme Vám exkluzivní rozhovor s oběma finalisty GT Academy 2015 pro Race Camp v Abu Dhabi za Českou republiku. Na letošní GT Academy postoupil z on-line kvalifikace Michal Bašta (PSN ID: XanaviGTR), který reprezentuje sim-racingový server www.gtarena.cz a z off-line kvalifikace Honza Malina (PSN ID: djraspby), který reprezentuje server www.pitlaneclub.cz.

Pro shrnutí a neznalé, GT Academy je mezinárodní soutěž, která umožňuje hráčům virtuálních závodů, zejména legendárního Gran Turisma, podepsat smlouvu v profesionálním teamu, získat profesionální licenci a jezdit skutečné mezinárodní závody. Po nedávném úspěchu GT Academy Team RJN v sérii Blancpain Endurance v závod „Paul Ricard 1000 km“ je vidět, že tato koncepce získávání jezdců z řad virtuálních hráčů má velký přínos.
Více podrobností o GT Academy nejdete zde (http://www.gran-turismo.com/cz/academy/about/)
Letošní finální kolo on-line kvalifikace bylo velmi těžké. Jelo se na okruhu La Sarthe s Nissanen GT-R LM Nismo ’15 a Michal vyhrál s časem 3:25,304, téměř 6 desetin před druhým. (Výsledky zde: http://www.gran-turismo.com/cz/academy/2015/rankings/). Auto bylo velmi těžce řiditelné, koncepce předokolky nebyla dobrá ani v reálném závodě Le Mans 2015 a celkové umístění 54. na světě, je obrovský úspěch (v první desítce v ČR byli ještě další 3. jezdci Pitlane Club CZ & SK).

Honza Malina vyhrál off-line kvalifikaci, která se odehrála na Legendách 2015. Jezdilo se s Nissanem GT-R NISMO GT3 na okruhu Nürburgring GP/D. Výsledný čas 1:24:775 byl o 7 desetin rychlejší než druhý jezdec (první 3. byli opět jezdci Pitlane Club CZ & SK). Po absolvování kvalifikace proběhli i fitness test a rozhovor v angličtině a ve všech případech Honza zabodoval a dostal se do Race Campu (viz reportáž http://pitlaneclub.cz/legendy-aneb-sel-jsem-se-podivat-na-auta-a-najednou-je-z-toho-abu-dhabi/).

Oba tedy postupují do Race Campu, který se odehrává na legendárním okruhu F1 Yas Marina Abu Dhabi a dnes zrovna odlétají, proto jsem je požádal o mini rozhovor o pocitech před odletem a oba byli moc hodní a vstřícní a rozhovor poskytli.
pzn. Michal Bašta (MB), Honza Malina (HM)
Jak se cítíš před odjezdem do Race Camp GT Academy 2015 na okruhu Yas Marina Formule 1 v Abu – Dhabi?
HM: No přišly nervy :). Na jednu stranu se tam hrozně těším, na druhou stranu jsem fakt nervózní. Konkurence tam bude obrovská.
MB: Než se vůbec pustím do odpovědí, chtěl bych ti poděkovat za oslovení. Moc si toho vážím. Jak se cítím? Pocity jsou smíšené, je tu jistá nervozita, napětí ale samozřejmě i očekávání a zvědavost. Minulý týden jsem začal být lehce nervózní, nějak to na mě začalo doléhat. Teď mě více děsí, že jsem zcela v klidu. Jsem naprosto uvolněný a odpočatý.
Určitě jsi věnoval velkou přípravu na tuto životní šanci. Měl jsi nějakého speciálního lektora-profesionála nebo bývalého účastníka GT Academy, aby Ti předal zkušenosti. Jaké rady Tě nejvíce překvapili?
HM: No pár dní po výhře offline kvalifikace jsem se sešel s Honzou Červenkou, který mi dal pár rad, co se týká fyzičky a přípravy. Nepřekvapilo mě v podstatě nic…prostě makat :).
MB: Přípravě jsem věnoval spousty času a mimo jiné i peněz. Od června, kdy jsem po uzávěrce 4.kola byl na prvním místě jsem přípravě podřídil zcela všechno. Moje pozice v práci mi umožnila se od ní zcela odloučit. V práci jsem byl tedy dohromady snad 10dnů od té doby. To považuji za značnou výhodu například oproti Honzovi. Rady a tipy jsem samozřejmě čerpal od Majkla, který byl loni na Race Campu v Silverstone. Celé 4 měsíce jsem měl k dispozici poradce přes výživu a také jsem tahal rozumy z fitness trenéra Svejdika, kterého znáte z GTareny. Krom tedy tréninku s činkami, běhu, kola atd. se příprava dotkla značně i mého jídelníčku, kde jsem byl v režimu 80% výživa 20% trénink, a výsledek se dostavil vcelku rychle. Kdo mě sleduje na Facebooku tak určitě ví, že v rámci přípravy, jsem byl několikrát na motokárách, to by se dalo počítat na desítky hodin a že jsem měl dvakrát na 12 hodin půjčeného Nissan GT-R, to považuji také za plus. Přeci jen není na škodu si takové auto vyzkoušet, aby člověk věděl do čeho jde.
Z čeho máš nejvíce strach a na co se nejvíce těšíš?
HM: Asi největší strach mám z fyzické zkoušky (v podobě takového toho army runu apod.). Co jsem viděl je to fakt hodně náročné. Nejvíc se těším na to, že budu mít možnost se projet po okruhu Yas Marina. Už to bude životní zážitek.
MB: Největší strach mám hned ze tří věcí. První je angličtina, kterou ovládám opravdu na základní úrovni a pokud na mě někdo mluví rychle, tedy standardně mám problém i rozumět. Druhou věcí je plavání, které mě vyděsilo při posledním mailu od GTA, který přišel v úterý, a byli jsme upozorněni, ať si nezapomeneme vzít plavky, já jsem totiž neplavec. Poslední takový strašák, nejmenší, je auto s řízením napravo. Klacek jsem držel v ruce na posledy v autoškole a to pravačkou 😀 Na co se těším nejvíce, se říci nedá. Ať už dopadnu jakkoliv, bude to silný zážitek. Návštěva Dubai a Yas Mariny v Abu Dhabi se nepodaří každému a projet se na slavném moderním okruhu s maximálně luxusním zázemím už vůbec ne. Tak že se těším celkově na vše.
Kde si myslíš, že je Tvoje silná stránka, reálné ježdění nebo simulace?
HM: To se právě chystám zjistit tady J. Pokud se simulací myslí GT6, tak tam už toho mám odjeto celkem dost, otázka je co z toho dokážu přenést na reálný okruh. S ježděním na okruhu sice zkušenosti mám, ale 200hp předokolka a Nissan 370Z je celkem rozdíl. Navíc jsem Nissana nikdy neřídil ani po městě například.
MB: Zde bych si dovolil tu otázku trošku pozměnit. Přesto, že na ní odpovědět dokážu, tedy že silnější stránka je to reálně ježdění si myslím, že mou nejsilnější stránkou je trpělivost a 100% koncentrace na věc, kterou dělám. Mnohokrát jsem se ve virtuálním závodě dokázal posunout vpřed či dokonce vyhrát díky strojové jízdě, bez zbytečného podlehnutí nějakému tlaku a nesmyslné chyby. Tohle jsem se naučil když jsem několik let závodil ve SLOT CAR RACING. Méně je někdy více.
Za Českou republiku budete reprezentovat pouze dva finalisté, znáte se osobně, trénovali jste spolu?
HM: Poznali jsme se osobně, je to pohodový chlapík, byli jsme spolu na motokárách. Jinak jsem trénoval sám.
MB: S Honzou jsem navázal kontakt koncem června. Komunikovali jsme spolu přes facebook. Osobně jsme se sešli ale teprve nedávno a pouze dvakrát, jednou na kafčo se poznat a podruhé jsme vyrazily na motokáry do Hořovic. To bylo myslím minulý týden. Trénink jsme spolu žádný nerealizovaly. Co jsem pochopil tak Honza chodil běhat, čemuž jsem se já věnoval cca 5x za celou dobu. Dělal jsem na ZŠ i SŠ atletiku, tak že běh pro mě problém zas až takový není. Zaměřil jsem se spíš na držení těla. Zpevnit krk, záda, ruce, trénink jsem tedy věnoval přípravě na řízení na okruhu, to bude totiž převážná náplň Race Campu.
Koho by sis přál mít jako ambasadora v Race Campu?
HM: No asi právě Honzu Červenku, je to petrolhead a závodník, který se k závodění dostal svým umem a nadšením. A shodou okolností by tam opravdu měl být, minimálně kvůli dokumentaci do Speedu, tak třeba si na nás najde čas a dá nám nějaké rady.
MB: Určitě buď Pepa Král, nebo Honza Charouz, kterého jsem v minulosti párkrát i potkal a s jeho tátou se zná můj táta. Největší bombou by ale byl Tomáš Enge, to je pro mě pan jezdec světových kvalit!
Jak vidíš budoucnost Gran Turisma a konzolového závodění?
HM: No GT Academy je celkem slušná reklama na Playstation a Gran Turismo. Navíc Gran turismo je už celkem legendární pojem, takže i když každý díl má někdy i nepochopitelné chyby a ,,zápory“. Svojí základnu má a nejen díky GT Academy se bude podle mě dále rozrůstat.
MB: To je těžká otázka. Gran Turismo většina z nás vnímá jako špičku ledovce. Já si troufnu ale být jiného názoru. Od dob kdy je Gran Turismo online, jsme se prakticky všichni přesvědčili, jak nekomplexní hra to je. Hra exceluje grafikou, číslama, nikoliv ale obsahem. Pro online je důležitý použitelný obsah, a například konkurenční Forza Motorsport 6, nakonec i Project CARS to jasně ukázal a pochopil. Pokud tohle Gran Turismo 7 nebude mít, bude to mít těžké nás opoutat do gauče jako to uměl druhý či čtvrtý díl. Já jsem za těch několik let vyzkoušel spousty závodních her jak na PC,Xbox i PS a jedna věc se musí nechat, Gran Turismo je perfektní kompromis mezi HC simulátorem a arkádou, kde si myslím bude vždy dostatek lidí na to si kvalitně zazávodit v plné lobby.
Chtěl bys něco vzkázat svým fanouškům a jezdcům Gran Turisma?
HM: Že jim děkuji za podporu a budu se snažit jim neudělat ostudu (z toho mám právě taky největší nervy :)). Jediné co vím, je, že se ze sebe pokusím vydat to nejlepší, zda-li to bude stačit nebo ne, se uvidí.
MB: Určitě jo, pokud je tu někdo kdo uvažuje nad účastí v příštím ročníku, ať začne makat už teď, není to sranda to honit na poslední chvíli. Důležité ji si ale uvědomit, že případný úspěch znamená vzdát se všeho, co doposud dělal, a odloučení od rodiny, přátel atd. na půl roku. Jinak co se k online ježdění týká, jezděte především pro radost s čistou hlavou. Pouze to vás může naplnit a udělat z vás lepšího jezdce. Na trať ego, ani emoce nepatří! To vypusťte až po odmávnutí šachovnicovou vlaječkou 🙂
Velmi Vám oběma děkuji za rozhovor a za celou komunitu vám přejeme hodně štěstí a skvělé zážitky. A myslím, že mluvím za všechny, že jsme rádi, že jedete zrovna vy dva, kteří to mají opravdu vydřené a vyježděné. Všichni vám budeme držet palce!
Eisy za Pitlane Club CZ & SK
Nepotvrzená novinka: kluci vypadli 🙁 https://www.facebook.com/notes/gt-academy/european-race-camp-day-2-recap/10154720157103504
Ja hlavne nechapu toho Michala.Na jeho miste bych zapracoval na svych nejvetsich slabinach.V jeho pripade bych se naucil plavat.Bylo nad slunce jasne,ze se bude zacinat fyzickymi testy.Je to skoda.
MB pisal: „Druhou věcí je plavání, které mě vyděsilo při posledním mailu od GTA, který přišel v úterý, a byli jsme upozorněni, ať si nezapomeneme vzít plavky,…“
Myslim, ze za par dni sa nenauci plavat nikto, ja osobne som ani len netusil, ze popri klasickych fyzickych testoch, sa v Race Campe, ci uz v minulosti, alebo teraz bude posudzovat/posudzovalo aj plavanie 🙂
V ziadnom clanku, ktory som v minulosti o GT Academy cital, sa plavanie nikdy nespominalo, tak som bol dost prekvapeny,
Ono to plavání je v závodech fakt důležité!!!! 🙁
No,tak jestli se to dozvedel na posledni chvili,tak to je docela smula.
Bravo
Eisy, já ti děkuju jak táhneš tu naši komunitu. A borcům přeju pěkný výkony a zážitky…
Moc díky. Vím sám, jak každého zajímá, jak to tam vypadá, jak to probíhá. Rok 2013 díky dokumentu s Petrem jsme viděli hodně, ale minulý rok třeba vůbec nic 🙁
All the best guys and good luck 🙂