Tisková zpráva aneb těsnější už to nebude

Tisková zpráva aneb těsnější už to nebude

První závod po prázdninách na Apricot hillu neměl velkou účast. Plno jezdců si ještě prodloužilo prázdniny a přijelo až nyní na Nurburgring (kromě Balise, který to dal k ledu a Slovakie, který měl zkušenosti s hlídaním hranic s maďarskem zabezpečoval bezpečnost jako traťový maršál)…

12030274_1020866431299624_3699465908204714809_o

Závody a kvalifikace začínají být čím dál více vyrovnanější, že na závod toho typu je potřeba důkladné přípravy, zvolit dobrou strategii, přesné tankování atd. Dopolední trénink už měl docela velkou účast, což někomu nemusí vyhovovat, aby si zpracoval data z čistých kol a ne bojovat už  v tréninku a hlavně prozradí, jaké časy, kdo bude zajíždět (proto už výsledky neuveřejňujeme, abychom zvýšili návštěvnost). Takže dopoledne už bylo jasné, že tato trať extra nesedí ani HSV a podle mne ani Xanavi, kupodivu tu byly silné Toyoty (Balis měl nejrychlejší tréninkový čas) a vozy Nissan teamu (ladacek na závod nepřišel?!).

Kvalifikace byla opravdu nervózní a vyrovnaná, ale nikdo nezajel čas, který předpokládal. Naprostý propadák byl pro Eisyho, kterému jeho nejlepší poslední pokus 1:55:2xx telemetrie nezaznamenala, přitom to stihnul v limitu, ale ředitelství závodu, už chtělo závod odstartovat. Velmi dobrý kvalifikační čas zajel Dawe a byl nejrychlejší z HSV teamu.

Start proběhnul stejně jako kvalifikace, naprosto chaoticky. Do první zatáčky vlítnulo moc jezdců a byly jemné kolize, ze které těžili jezdci vpředu. Nejvíce to odnesl Vozembouch, který se ocitnul mimo trať a s pódiem se po Apricotu v podstatě mohl rozloučit. Z incidentu vytěžil Needrace, který se dostal na 6 místo.

Vozembouch v nesnázích
Vozembouch v nesnázích

V schumacherových esíčkách udělal chybu Dawe a v druhém kole Needrace v Dunlopě ztratil kontrolu nad autem. V tu chvíli vypukl souboj mezi Eisym a djraspby, který trval až do prvního pitu. Mezi tím Derek zdolal Victima a The world se dostal před CzEng68. V šikaně Veedol ztratil kontrolu Dawe a srazil několik aut včetně opět Vozemboucha. Poté odstoupil Fabia a následoval ho Dawe (důvod odstoupení není znám).

Zraněný theworld pro Pitlane Club Cz SK
Zraněný theworld pro Pitlane Club Cz SK

Do bojů o podiu po prvním pitu zasáhnuli jezdci o kolo zpět. Jokik se dostal do kolize z worldem, bohužel world po zranění z pádu kola tento incident neustál a musel do pitu na lehké ošetření. „V sobotu jsem se zranil na kole, ale chtěl jsem podržet team a odjet GT 300 i GT 500, ale velký náraz mi způsobil potíže a cca 10 s zpoždění v pitu, ale kvalifikace byla pro mne překvapení“ prohlásil pro finská média.

Na trať v jednu chvíli musel vyjet i safety car, protože přes bariéry se přeci jeden uprchlík dostal, Slovakia hranice neudržel 🙁

slovakia01

 

Díky tomuto incidentu se Eisy dostal před CzEng68, který byl po závodě rozladěný na svého teamového kolegu….

Alex pouští Vozemboucha
Alex pouští Vozemboucha

Dalším velkým tématem pro tento závod byla teamová režie v HSV teamu. Vozembouch, který v bodování šampionátu je před teamovým kolegou Alexandrem, zůstal část závodu za ním. Proto team zavelel Alexovi, aby přenechal pozici, Alex do vysílačky zařval NEEEE…. celý záznam si můžete pustit zde:

„Nechápu, proč bych ho měl pouštět. Manželka mi před závodem řekla, jestli ho pustím, tak mi rozkope koule“, řekl po závodu Alex, který pozici stejně ztratil a jak dopadnul jeho rozkrok netušíme…

Smolařem šampionátu jsou zatím Mirda a Killer, který odjel 7 respektive 8 závodů a ještě nebodovali, na druhou stranu první bod přinesl Mamoulian a po závodě zářil nadšením: „Nebyla to úplně moje zásluha, auto mi celý víkend nesedělo, ale po výpadku Fabie a Dawe jsem se dostal před Mirdou, který si pro ten bod jel hodně tvrdě, ale nevyšlo to. Od GT 300 si začíná věřit a doufám, že se mé výsledky budou zlepšovat“.

Závod opět vyhrál Derek před Victimem a bodový náskok Dereka se začíná zvětšovat. „Myslel jsem, že udržím vedoucí pozici, ale GTR neměli na této trati pořádný grip v pomalých zatáčkách a nesedělo to mému jízdnímu stylu“ řekl Victim. „Victim zajel skvělou kvalifikaci, neměl jsem na něj v rychlosti na jedno kolo, ale na délku stintu jsem věděl, že mu odejdou zadní gumy dříve než mne a na tento moment jsem čekal“ prohlásil Derek po závodě. Jeho fanoušci mu vyvěsili vlajky na počest jeho vítězství:

Na počest Dereka
Na počest Dereka

Další závod nás čeká na Monze, kde to vypadá opět slibně pro HSV nebo se mýlíme? (oprava Brands Hatch)

Fotky od Vozemboucha:

Comments

  1. vypadam nejak stare

  2. nekdo asi udelal chybu, my mame v tymu zluty trenky.. A co se tyce dalsiho zavodu na monze, tam se o balise urcite nekdo postara.. xD

  3. opet brilantni a naprosto fakticky presne shnuti zavodu. pokud ma nejaky sampionat neco extra tak to je prave tohle.
    a jinak slusny zavod a co se tyce vysledku, tak diky balisovi ktery nebyl, naproste maximum.
    tusil jsem ze to tady bude otevrene pro vice vozu. na tomhle okruhu jsem si testoval gt500 kdyz jsem vybiral s cim pojedu.
    takze jsem veril ze tu jsou aspon 3 ruzna auta ktera budou velmi vyrovnana.
    osobne myslim ze tohle xanavi i relativne sedelo, precijen nejlepsi tu mozna byla toyota a to je jeste vice nedotacive auto. a pritom zatacek tu je opravdu hodne.
    Quali dopadla lepe nez jsem cekal. derek neodjel na co mel takze jsem byl na 1 miste jen nahodou. cely prvni stint se jen vezl zamnou. minimalne v 9 kole mel vybornou sanci me predjet ale proste se mu nechtelo. strategii jsem si rekl ze pokud bude zavod nejak citelnejsi tak pojedu prvni pit v 13 kole. a diky tomu ze nejel balis. a o derekovi jsem nepochyboval ze tohle ma v maliku tak me nic nenutilo nejak experimentovat. derek od druheho stintu prokazal ze je proste aspon o pul sec. na kolo rychlejsi a jezdil jemu vhodne casy.
    pak to uz bylo o tom to civilizovne odjet az do konce. protoze jsem tusil ze pokud to pujde dobre tak ten zbytek odjedu sam. ztrata koncentrace byla asi 10kol pred koncem to jsem udelal brazdu do tekuteho lepidla v sumiho esicku. nechapu ktereho japoncika napadlo udelat misto sterkove unikove zony, unikovku z dvouslozkoveho lepidla a tvarit se ze to je simulace. ale to me probudilo a zbytek jsem uz odjel nejak normalneji.
    na monzu se tesim. ale zakladem je aby prisel balis. tahle trat se proste musi jen s toyotou v poli. byla by to obrovska skoda kdyby na ni nestartovaly.
    a pak prijde serie ctyr okruhu kde to vidim na pekny pruser. nekde vetsi nekde mensi. tam cekam ze to pro xanavi odtahaji eisy a world. ja tam budu marnej.

    • Děkuji… máš pravdu, že jsem si tady přesně taky testoval auta a proto jsem si vlastně vybral Toyotu, tady jí to sedělo. Na to jsem zapomněl. Tenkrát mne nenapadlo, že to na jiných tratích může být úplně jinak. Její síla přijde na dalších světových tratích!!!

  4. Slovakia hranice neudržel 😀 😀 :-D. No Mozna bude sedět určitě Toyotám díky jejich rychlosti…ale bohužel nebudu…Abu Dhabí volá…nechceš prohodit závody nějak? Monzu bych fakt chtěl…

Leave a comment