BMW Sports Trophy Team Marc VDS se postaral o první velký triumf vozu BMW Z4 GT3 ve vytrvalostních závodech. Belgická stáj sahala po vítězství ve Spa-Francorchamps už několikrát, ale vždy jí kousek chyběl. Letos si vše vynahradila.
Posádka Nick Catsburg, Lucas Luhr, Markus Palttala se vedení ujala v průběhu 19. hodiny závodu a pod šachovnicovou vlajkou projelo její BMW #46 s náskokem celého jednoho kola před Audi R8 LMS #2 týmu Belgian Audi Club WRT, za jehož volantem se střídali Nico Müller, Frank Stippler a Stéphane Ortelli. Tým Marc VDS tak zkřížil plány Audi, které ve Spa obhajovalo loňskou výhru a s R8 LMS nové generace chtělo navázat také na triumf při květnové čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.
24H SPA-FRANCORCHAMPS 2015: Výsledky závodu (PDF)
Sestřih nejlepších momentů:
Od nočních hodin byl souboj na špici záležitostí čtyř vozů a významnou roli v něm hráli také Dirk Werner, Maxime Martin a Augusto Farfus s druhým BMW (#45) týmu Marc VDS, které však v průběhu 19. hodiny vyřadila technická závada.
Smutek v belgické stáji však netrval příliš dlouho, neboť teď přišly velké chvíle BMW #46. Za teplejšího počasí, které závod v neděli provázelo, začal vůz fungovat skvěle a vynikající výkon podal při svém trojitém stintu také Nick Catsburg, jenž předjel Stéphana Ortelliho a následně si dokázal vybudovat rozhodující náskok.
Přitom úvod závodu byl pro BMW #46 hodně dramatický. Penalizace v podobě povinného průjezdu boxovou uličkou, kterou posádka inkasovala kvůli předjíždění pod žlutými vlajkami, a špatná volba pneumatik za proměnlivého počasí srazily trojici Catsburg, Luhr, Palttala po čtyřech hodinách až do čtvrté desítky průběžného pořadí.
V belgické čtyřiadvacetihodinovce zvítězilo BMW poprvé od roku 1998, kdy byl závod ještě vypsán pro cestovní vozy.
Audi se tentokrát muselo v Ardenách spokojit „pouze“ s druhým a třetím místem, když za již zmíněným Audi #2 dojela do cíle další nová „er-osmička“ v barvách týmu Phoenix Racing (#5), jejíž posádku tvořili Christopher Mies, Nicki Thiim a Christian Mamerow.
V průběhu závěrečné hodiny přišli o umístění na stupních vítězů Nico Bastian, Stef Dusseldorp a Daniel Juncadella, kteří s Mercedesem #99 patřili k největším hrdinům závodu. Vůz německé stáje ROWE Racing v nočních hodinách dlouho vedl a v neděli se stále držel v první trojce. Porucha vodního čerpadla však znamenala konec nadějí a odstoupení necelou hodinu před koncem.
Mercedes týmu ROWE se vedení ujal před koncem šesté hodiny závodu, kdy z prvního místa havaroval Laurens Vanthoor, jenž společně s Reném Rastem a Markusem Winkelhockem obhajoval ve Spa vítězství. Audi #1 ztratilo následnou opravou v boxech pět kol a v závěru závodu mělo problémy s převodovkou, přesto závod dokončilo. Do cíle tak dojely všechny čtyři nové „er-osmičky“, neboť vůz #6 týmu Phoenix Racing a posádky Marcel Fässler, André Lotterer skončil pátý absolutně.
Ve třídě Pro-Am Cup získala double italská stáj AF Corse. Zvítězilo Ferrari #47 posádky Gianmaria Bruni, Alessandro Pier Guidi, Stéphane Lemeret, Pasin Lathouras, které zároveň obsadilo čtvrtou příčku absolutně.
Vůz #47 se ujal vedení už v úvodní fázi závodu poté, co z první pozice havaroval Andrea Piccini s Ferrari #11 týmu Kessel Racing. Tento incident způsobil jeden z mnoha výjezdů safety carů, které v dramatickém závodě na trati v součtu strávily více než čtyři hodiny.
Do cíle nedojelo ani jedno z dvojice nových Lamborghini Huracán GT3, odstoupily také oba tovární Bentleye i Audi #75 českého týmu ISR, s nímž Filip Salaquarda havaroval v průběhu páté hodiny závodu. Nástrahy belgické čtyřiadvacetihodinovky nezdolaly ani Mercedesy GT Russian Teamu, které se připravují v Praze.
Letošní sezonu Blancpain Endurance Series uzavře 20. září tříhodinovka na německém Nürburgringu.
Autor: Zdeněk Zelenka
Zdroj: http://www.lemans-mania.cz/24h-spa-tym-marc-vds-se-konecne-dockal-vitezstvi/
Hustý video, pěkný karamboly 😉
Konečně i tady skončila nadvláda Audi 🙂