V noci na sobotu zemřel Jules Bianchi, pilot formule 1. Stalo se tak po dlouhém kómatu na následky vážné havárie při GP Japonska 2014. Oficiálně to potvrdila Julesova rodina ve 2:45 našeho času v noci na sobotu.
Jules zemřel ve věku 25 let.
Oficiální prohlášení rodiny
Nice, Francie
Sobota 18. července 2015
02:45
S hlubokou lítosti jsou rodiče Philippe a Christine, bratr Tom a sestra Mélanie nuceni oznámit, že Jules zesnul v nemocnici Centre Hospitalier Universitaire (CHU) v Nice, ve Francii, kde byl přijat po havárii 5. října 2014 na okruhu Suzuka při Velké ceně Japonska 2014.
„Jules bojoval do úplného konce, jako vždy, ale dnes se jeho bitva nachýlila ke konci,“ řekla Bianchiho rodina. „Bolest, kterou cítíme, je obrovská a nepopsatelná. Rádi bychom poděkovali zdravotnickému personálu v nemocnici CHU v Nice, který se u Julese staral s láskou a odhodláním. Rádi bychom poděkovali také zdravotnickému personálu General Medical Center v japonské prefektuře Mie, který se o Julese staral hned po nehodě. Chceme poděkovat i všem ostatním lékařům, kteří se o něj v posledních měsících starali.
Dále bychom rádi poděkovali Julesovým kolegům, přátelům, fanouškům a všem těm, kteří dávali v posledních měsících najevo, jak hluboce jsou sami zasaženi, což nám dávalo velkou sílu a schopnost se s těžkými okolnostmi vypořádat. Poslouchat a číst to velké množství zpráv nám pomohlo uvědomit si, kolik srdcí a duší po celém světe Jules oslovil.
Rádi bychom požádali o soukromí v této náročné době, zatímco se budeme snažit se Julesovou ztrátou vyrovnat.“
Zdroj: www.gpf1.cz
http://www.fia.com/news/accident-panel
https://translate.google.cz/translate?sl=en&tl=cs&js=y&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.fia.com%2Fnews%2Faccident-panel&edit-text=&act=url
Teď sis odpověděl naprosto sám a logicky došel k tomu, co tvrdím já… „Nyni je bezpecnost na takovy urovni, ze je skoro nemozny se v aute zranit, unikovky jsou tak velky, ze….“. Dělají se taková bezpečnostní opatření, aby se nic nestalo a všeci závodili na plno a pak udělají takovou zásadní chybu, která stála (jeden – mohli to odnést komisaři i třeba Sutil) život. Měli vypustit prostě SC.
Riziko k tomu patří, ale ne ohrožení života. Lauda se nebál, to by za pár týdnu po NS neseděl v Monze na další závod a nedojel 4, ale vyhodnotil rizika získání titulu vs. dojetí Hunta na bodech a vyhodnotil to špatně, ale ne že se bál, prostě uvažoval logicky.
Stejně logicky měli uvažovat komisaři, vyhodnotit rizika, přerušit závod nebo kroužit za SC, ale nenechat auto na trati, jak to bylo třeba v případě Sutila v Hockenheim (http://bilder.t-online.de/b/70/32/35/50/id_70323550/610/tid_da/adrian-sutil-haette-mit-seinem-dreher-nico-rosberg-beinahe-den-heimsieg-in-hockenheim-vermasselt-.jpg)…. prostě velké zanedbání tohoto porušení bezpečnosti vyústilo v tragickou nehodu a odsral to Jules 🙁
jeste jednou a naposled, kdyby dodrzoval pravidla dvojitych zlutych vlajek, nic by se nestalo. Kdyby se mu pri tomto nestastnem incidentu nic nestalo, pravdepodobne by dostal na nekolik zavodu stopku a nebo v lepsim pripade by dostal tucnou pokutu. a nedej boze, kdyby svym nezodpovednym pocinanim nekoho zranil nebo dokonce zabil, to by mu sebrali licenci a uz by si nezajezdil.. Pravidla a hlavne vlajky maji svuj vyznam a ze to nekdo ignoruje no nasledky zname. Nechapu proc neci neschopnost hazis na komisare. Motorspirt je nebezpecny a i tohle se muze stat, taky to byla pekna smula.. Ja chci videt zavody za deste a mistri volantu si s tim proste musi poradit ne.. K tomu jeste dodrzovat vyznam vlajek a nic se nestane. To je asi vse co k tomu napisu, kazdy ma nejaky nazor.. xD
Tak me napadlo, co takhle vypisovat zase zavidy za deste?? 🙂 My to mame bezpecny a nemuze se nam nic stat, tak proc se tomu vyhebjat ze jo.. xD
ve vsech videich a na fotkach je videt ze zelena vlajka byla nad tim jerabem jak do nej vletel a co si pamatuju tak komisari kazdou chvili menili vlajky zluty za zeleny a naopak. Jizda na vode je zradna a jestli mu z boxu inzenyr rikal ze muze jet naplno tak na to slapnul, uklouzlo mu to a vime jak to dopadlo. Je to skoda, ja si myslim ze to mohl dotahnout daleko
To právě tak nebylo, to tvrdí oficiálně FIA, jak i dal odkaz Victim, ale kdo na ten závod koukal, komisaři tam mávali vším možným, dokonce i tou žlutou a zelenou dohromady a pokud, jak říkáš, dostal Jules do vysílačky zprávu, že je vše ok, že se odklízí auto v únikovce, tak kde je ta jeho chyba, když ještě k tomu stejně rychle jeli všichni?! Prostě měl vyjet okamžitě SC – za a) kvůli počasí za b) špatné viditelnosti za c) kvůli pevné překážce v rychlém úseku v únikové zóně. Oni to teď moc dobře ví, proto zavedli VSC a jestli koukáš na F1, teď vyjíždí SC při každém problému… Prostě to byla jejich chyba a nedbalost.
Svádět to na něj je stejně alibistické jako když Ti policajti řeknou, že jsi nepřizpůsobil stav vozovce, ale že maj silnice špatné sklony, šířky, poloměry, svodidla, značení a hlavně povrch atd. tak to už nikoho nezajímá…
Pokud si chtějí hrát na bezpečnou F1, nemohou nechat prostě jeřáb nebo auto v prostoru okruhu a oni to moc dobře ví a teď jen krčí rameny a posílaj kondolence Julesovo rodině a povídat, že to byl sled nešťastných náhod. Přitom já už při tom závodě řval, proč není SC a pak se to stalo!!!!!
Pak v silverstone Kimi udělá kokotinu a vjede na trať po trávě, sejme Massu a pak svodidlo a oni kvůli opravě svodidla na rovince dají red flag a půl hodiny je přerušen závod. Kvůli svodidlu to šlo, ale tady ani ten SC….
souhlasim, na zavod jsem koukal a bylo to hodne zmateny. A prijde mi ze hazet vinu na tezce zranenyho nebo mrtvyho je jednoduchy protoze se nemuze branit. To je videt i u dopravnich nehod atd…
Nema cenu o tom diskutovat, zivot mu to uz stejne nevrati. :/
Eisy, já mám díky tvému posunu času špatnou viditelnost každej druhej závod a zastavuje se snad něco?? xD xD xD
Teď vážně. V době, kdy se stala ta nehoda, jestli si teda dobře vzpomínám, se jelo ještě na interech, takže to počasí nebylo tak hrozný.. Jak se říká co se netrestá, je povoleno.. „Naplno“ tam jeli asi všichni kromě mass, ale všichni věděli, že se tam odklízí vůz, tak si tam nechávali určitě nějakou rezervu, aby tu zatáčku projeli rychle a bezpečně. Bianchi tam jel očividně pilu a vůbec nechápu jak tam moh takhle vílítnout, vypadalo to, že do zatáčky vůbec nezatočil a jel prostě rovně. Jestli si chtěl co nejvíc najet a tím líznul trávu a to ho poślalo do bariér nevím, bohužel režie neukázala onboard a vlastně nic, což by prozradilo všechno..
To opatření, který je teď, hned čevený a sc je právě kvůli aroganci pilotů a FIA jim prostě pochopitelně nevěří, víc se k tomu dodávat nemusí.. Neohrožujou jen sebe, ale i maršály, ale očividně je jim to u zadele.. S tím chaosem s vlajkama to bylo asi tak, že se mávalo zelenejma i žlutejma v zatáčce 130R, protože se tam tyhle dvě zatáčky „potkávají“ a nějaké trosky mohly dopadnout právě i tam, ale v místě nehody byly dvojitý žlutý a hned za nehodou se mávalo zelenou, sice to stanoviště bylo kousek od nehody, ale prostě ZA! A jezdci můžou jet naplno až od toho stanoviště kde se mává zelenou, nikoli když tu vlajku v dálce zahlídnou..
No extremní chybu tam udělali komisaři když se vžiju v tu chvíli do situace Julese tak vyděl zelenou a jel pilu bohužel trefil jeřab 🙁 kdyby tam ta zelená nebyla tak Jules jezdí dál 🙁
vzdy se za nehodou vyvesujou zeleny, nic novyho.
a navic podle telemetrie zluty vkajky zcela ignoroval a jel porad pilu, zprava od inzenyra byla, ze je trat volna a ze se v unikovce odklizi vuz, tak proc zpomalovat..
komisari se zachovali stejne jako jinde. cely system vlajek ktery rika jezdci ze ma zpomalit je proste v kompetetivnim prostredi ztezi efektivni. a vysetrivaci zprava potvrdila ze on nezpomalil dostatecne. coz je sice chybou jezdce ale na druhou stranu se takhle chovali uz vecnost vsichni a jen slo o to kdo zlute vlajky dokaze projet s co nejmensi ztratou protoze nikdo nehlidal kdo opravdu o kolik zpomalil pokud zpomalil aspon minimalne.
vysledek vzhledem k poraneni je proste presne v souladu s dosavadnimy pripady v lekarstvi. but by se probudil do per mesicu nebo nikdy.
tak snad ted kdy je zavaden virtualni SC a rychlozt jezdcu je prisne kontrolovana /a hlavne pro dany usek limitovana – coz vylucuje osudne zavodeni pod zlutou/ se uz neco takoveho – zbytecneho, nestane.
Mas naprosto stejny nazor na to jako ja. Strejdove z f1 hrube podcenili situaci. Uz kdyz grossjean v hockeheim nechal auto na cilovce a zadny sc ani zlute. Nebo rok predtim, kdy zrovna Bianchiho auto couvalo n nurburgringu to k teto tragicke udalosti dospelo 🙁
A asi to není vhodné teď rozebírat, ale od začátku říkám, že to byla chyba komisařů F1, nepustili SC na trať 🙁 Také se rodina bude soudit a držím jim palce, bohužel Julesovi to už nepomůže 🙁
no chyba komisaru urcite ne. V miste byly dokonce dvojity zluty, coz znamena, ze jezdec musi v pripade potreby bezpecne zastavit vuz.. Ted se i pri sebemensi picovine vyvesujou cerveny aby se tem best of best nahodou neco nestalo. To ze se mrda na pravidla, no proste si za to muze sam, je to sice kruty, ale je to tak. O tomze se chce rodina soudit nevim, ale jestli ano, tak asi znaji pravidla stejne dobre jako syn..
Právě že ne, komisaři tam zmatkovali a dokonce tam dávali zelenou vlajku!!! Byla to jejich chyba. Za deště a cca 5 kol byl v tečně zatáčky pevná překážka… Za to by měl někdo sedět! Je zvláštní, že když to bylo vše v pořádku, že teď když se stane triviálnost, je virtuální SC nebo vyjíždí SC samostatně….
http://celebritiessnitch.com/wp-content/uploads/2014/10/5194481.jpg
ta vlajka byla az za…. a taky ta vlajka je daleko od trati a v tech podminakach ji nemohl videt z mista kde udelal chybu. cely spotup komisaru byl dle pravidel. muzeme se bavit o tom ze ty pravidla byly malo prisna a omezujici. ale on vedel ze tam je 2x zluta a ze ma zpomalit. neudelal to. nakonec je to dost intelignetni clovek aby sakra vedel ze mel jet pomaleji abyl si moc dobre vedom toho ze tak neucinil. smutne jak dopadl. ale ja opravdu verim ze zplatil jen za vlastni nedbalost.
Mrkni na dokumenty o tom, kdyz vyjel sutil, komisari mavali dokonce modryma a zlutyma dohromady, zelena byla tesne nad mistem nehody. Zlute jsou o tom, ze si pilot hlida, aby v danem sektoru nepredjizdel a nezajel rychlejsi cas, takze minimalizuje mozne ztraty. Prselo tak, ze Massa jecel do vysilacky o red flagg, ale uz se stmivalo a dedci nechteli prerusit zavod, natoz ukoncit. Mel vyjet sc a min cekat, az se uklidi Sutil. V jejich vykladu by znamenalo, ze veskere unilove zony jsou zbytecne, kdyz tam muze stat jerab, komisari atd. Opravdu chyba komisaru!!
zeleny vlajky byly az za mistem nehody, tzn ze v tom useku mezi zlutymi a zelenymi se musi jet obezretne, coz nedodrzel. I kdyby vlajky nahodou nevidel, tak ma jasnou signalizaci na volantu a navic ho jeste podrobne informuje inzenyr, takze opravdu jasna chyba komisaru.. xD Ze masa kvicel, njn co dodat, kdyz hosi nemaji maximalni grip tak hned zastavit zavod. Je ale pravda, ze kdyz maji takovy prachy, tak proc riskovat zraneni.. Opravdu zajimavej svet.. xD Treba hasic riskuje 100x vic a co za to ma.. xD Pred startem zavidu se za sc krouzilo tak dlouho, ze hamilton rikal, ze uz bude muset nazout intery.. xD Pravej zavodnik se pozna, ty sracky co se bojej by mely odejit, neni to povinne. Muzou jit delat neco jineho, treba hasice.. xD
Naprosto nesmyslnej názor… uvedu Ti případy, kdy jezdci varovali, že by se mohlo něco stát a všichni měli stejné silácké řeči jako ty.
Lauda – Nordshleife 1976, od začátku tvrdil, že v tom počasí je to nesmysl jezdit, všichni ho za to odsuzoval…. Je Lauda srabík, který jezdil jen pro prachy? Senna- Imola 1994, už rok před tím, když procházel Tamburello, řekl, že ta zídka by se měla posunout a změnit, po smrtí Ratzenberga nechtěl ani do závodu nastoupit… je Senna srabík, který jezdil jen pro prachy? Prostě jezdci ví, co a kdy je nebezpečné a mělo by se s nimi počítat a ne jen myslet na marketing a TV práva. Mimochodem o hasičích to není dobrej příklad, pár jich znám o jejich fyzičcce mám jasnou představu a hlavně je zajímá, jak co nejrychleji dát fotku z bouračky na fb….
driv se opravdu umiralo a bezpecnost byla….. a urcite vis, za jakych podminek se jezdilo, skoro vzdy. Nyni je bezpecnost na takovy urovni, ze je skoro nemozny se v aute zranit, unikovky jsou tak velky, ze…… a co se stane, kdyz zaprsi. Zavod se zastavi nebo se hodinu krouzi za sc a ceka se tak dlouho dokud trat neni skoro sucha a vlastne vrchol jsou intery. Problem taky je, ze v soucasny formuli nejezdej ty opravdovy talenti s citem pro auto a kdyz zaprsi tak ty masla zacnou bourat.. xD No proste udajne elita.. xD Riziko k tomu proste patri a kdo se boji nema tam co delat. Lauda diky svy opatrnosti prisel tehdy o prvni misto, protoze nechtel jet za deste, vsichni ostatni ale jeli.. vzhledem k nehode, kterou mel na nordu se to da pochopit, ale zase, kdyz se bal, tak proc si vubec sedal za volant? Tehdy to bylo opravdu nebezpecny a muselo se pro bezpecnost neco delat a hlavne se zavodilo, nyni je vse superbezpecny a nezavodi se.. asi je neco spatne.. xD Jeste by me zajimalo, proc teda massa neodstavil auto, kdyz ty podminky byly tak strasny, no jelikoz pokracoval dal, tak to tak hrozny asi nebylo. Poserove nic vic