Ayrton Senna memorial

Ayrton Senna memorial

Termín: neděle 6.6.2014
Založení lobby: 20:00 hod
Start kvalifikace: 20:15 hod
Konec závodu: 22:15 hod
Typ závodu: Turnaj – Free Cup
Auto:  Honda NSX ’90
Omezení: tuning povolen (450 PP)
Pneu: sport medium(sportovní střední)
Lobby ID: 1472-6681-3243-9095-7175

Trénink: 5.6.2014 od 20:00 hod (nepovinný)

1. Závod

Suzuka circuit (30 kol)
130720_Lucas_Suzuka-91151
Výsledky tréninku: screenshot
Výsledky kvalifikace: screenshot
Výsledky závodu: screenshot
Typ startu: Grid Start
Penalizace: None
Poškození: Light
Fuel/Tyres: Normal
Grip: Real
Slipstream: Real
Skid Recovery: Zakázáno
Active Steering: Zakázáno
ASM: Zakázáno
Driving Line: Zakázáno
TCS: Zakázáno
ABS: Povoleno
Délka kvalifikace: 10 min.
Povinná zastávka v boxech: 1
Povinná výměna typu pneumatik: ano

Info:
Honda NSX byla veřejnosti představena už v roce 1989. Byl to vůz, který stanovil zcela nová měřítka ohledně zpracování sportovních aut. Do příchodu NSX byly japonské sporťáky poruchové, italské k poruchovosti přidávaly ještě ledabylé zpracování interiéru s ovladači z cestovních Fiatů. Němci a Angličané dělali prakticky jen tlustá luxusní kupé, která nenabízela sportovní prožitky, Francouzi radši vyráběli kachny, než supersporty, o Americe vůbec nemá smysl psát. Pak se objevila Honda- neuvětitelně ovladatelná, s fenomenálním motorem, s dostatečnou dávkou luxusu a s kvalitou, jakou dokázal málokdo. Neměla konkurovat supersportovním vozům, dá se říci, že ani nepatřila do žádné kategorie automobilů a neměla moc přímých konkurentů- teoreticky by se měla pasovat s vozy Toyota Supra Twin Turbo, Nissan Skyline GT-R a 300 ZX, Mazda RX-7, Mitsubishi 3000 GT a z nejaponců šla zejména proti Porsche 911. Stala se vozem entuziastů a nikdy nedosáhla očekávaných prodejních úspěchů. Díky svým kvalitám se však mohla s minimálními úpravami vyrábět plných patnáct let. Pár let po ukončení její výroby existovala velice reálná šance na nástupce nazvaného též NSX, který ovšem už šel více po proudu poptávky (5 litrů V10 vpředu podél). Prototypy už jezdily po autosalonech a testovaly se na okruzích, pak ale přišla světová finanční krize. Přesto, že auto bylo vlastně hotové, Honda ustoupila od jeho výroby (kromě pár kusů pro okruhové závody nazvaných HSV-010).

Honda NSX byla poháněna třílitrovým šestiválcem vybaveným variabilním časováním ventilů VTEC který točil přes 8000/min. V tehdejší době na šestiválec neuvěřitelné číslo. Maximální výkon byl 201 kW, tedy 274 koní pro manuální pětikvalt, 188 kW (256 koní) pro čtyřstupňový automat (ten měl ještě navíc posilovač řízení). Důležitý byl průběh točivého momentu, který byl díky VTEC velmi dobrý a tak, přestože na papíře Honda vypadala neškodně, začala ujíždět Porsche 911kám a osmiválcovým Ferrari. Zásluhu na tom měla ale hlavně nízká hmotnost vozu 1350 kg (podstatná část karoserie je z hliníku) a špičková ovladatelnost vozu, na jejímž naladění se podílel osobně Ayrton Senna. Řízení se tak povedlo, že když pak u McLarenu stavěli nejrychlejší vůz planety (do příchodu Veyronu), McLaren F1, tak právě Honda NSX sloužila jako etalon ovladatelnosti. Po jejím vzoru F1 nemá posilovač řízení, na což si rozmazlení bařtipáni občas ztěžovali. Technické vyspělosti NSX odpovídala cena- takže v Evropě se příliš neujala. Slušné prodejní úspěchy slavila u Američanů, kde se prodávala jako Acura NSX, i když ani za louží to nebyla lidovka (v roce 1996 stálo kupátko 79 500 USD, targa stála 83 500 USD- základní Chevy Camaro stál 14 990 USD). V roce 1995 dostala NSXka kola 16″ dopředu a 17″ dozadu (původně 15″ a 16″) a přibyla varianta NSX-T (targa) s odnímatelným střešním panelem. V roce 1997 dostal vůz nový motor 3,2 litru 206 kW a šestirychlostní převodovku. Automat 3,0 l, 188 kW zůstal beze změn. Světlo světa spatřily taky ostřejší deriváty NSX type S a type R a několik limitovaných edicí (třeba Alex Zanardi, nebo NSX-R GT- ta stála půl milionu USD :-D). V roce 2002 prošla NSX faceliftem, který jí ale připravil o původní nenápadnou eleganci. V roce 2005 výroba typu NSX skončila bez přímého nástupce. Minulý rok Honda ukázala koncept na ženevském autosalónu a letos na festivalu v Goodwoodu bude představen prototyp a snad se v roce 2015 dočkáme oficiálního uvedení…

Diskutovat o závodu můžete zde: http://pitlaneclub.cz/forum/viewtopic.php?f=3&t=65

 

Comments

  1. VICTIM, KLANÍM SE PŘED TEBOU!

  2. ponevac vo nic nejde a hlavni cenou jsou zlate trencle. tak je mile pockat na lidi se zavodem ale vseho s mirkem. me to prerusovani a restartovani v takove mire moc netahne. a asi to zni silene ale hodinove zpozdeni mi nabourava pohodu a plany na vecer

  3. Trénink doplněn 🙂 Musím se pochlubit, že jsem ještě nastavoval a dostal se na cca 2:18. Ale to už nedám 😀
    Jinak to potvrzuje to, že abychom jezdili s povoleným tuningem chce hodně času 🙁

  4. Tady se asi objevím, svojí oblíbenou káru si nenechám ujít! 🙂

  5. No moc pekne pocteni a asi i pekne svezenicko na cerven))))

Leave a comment