Termín: neděle 6.6.2014
Založení lobby: 20:00 hod
Start kvalifikace: 20:15 hod
Konec závodu: 22:15 hod
Typ závodu: Turnaj – Free Cup
Auto: Honda NSX ’90
Omezení: tuning povolen (450 PP)
Pneu: sport medium(sportovní střední)
Lobby ID: 1472-6681-3243-9095-7175
Trénink: 5.6.2014 od 20:00 hod (nepovinný)
1. Závod
Suzuka circuit (30 kol)![]() Výsledky tréninku: screenshot Výsledky kvalifikace: screenshot Výsledky závodu: screenshot |
Typ startu: Grid Start Penalizace: None Poškození: Light Fuel/Tyres: Normal Grip: Real Slipstream: Real Skid Recovery: Zakázáno Active Steering: Zakázáno ASM: Zakázáno Driving Line: Zakázáno TCS: Zakázáno ABS: Povoleno Délka kvalifikace: 10 min. Povinná zastávka v boxech: 1 Povinná výměna typu pneumatik: ano |
Info:
Honda NSX byla veřejnosti představena už v roce 1989. Byl to vůz, který stanovil zcela nová měřítka ohledně zpracování sportovních aut. Do příchodu NSX byly japonské sporťáky poruchové, italské k poruchovosti přidávaly ještě ledabylé zpracování interiéru s ovladači z cestovních Fiatů. Němci a Angličané dělali prakticky jen tlustá luxusní kupé, která nenabízela sportovní prožitky, Francouzi radši vyráběli kachny, než supersporty, o Americe vůbec nemá smysl psát. Pak se objevila Honda- neuvětitelně ovladatelná, s fenomenálním motorem, s dostatečnou dávkou luxusu a s kvalitou, jakou dokázal málokdo. Neměla konkurovat supersportovním vozům, dá se říci, že ani nepatřila do žádné kategorie automobilů a neměla moc přímých konkurentů- teoreticky by se měla pasovat s vozy Toyota Supra Twin Turbo, Nissan Skyline GT-R a 300 ZX, Mazda RX-7, Mitsubishi 3000 GT a z nejaponců šla zejména proti Porsche 911. Stala se vozem entuziastů a nikdy nedosáhla očekávaných prodejních úspěchů. Díky svým kvalitám se však mohla s minimálními úpravami vyrábět plných patnáct let. Pár let po ukončení její výroby existovala velice reálná šance na nástupce nazvaného též NSX, který ovšem už šel více po proudu poptávky (5 litrů V10 vpředu podél). Prototypy už jezdily po autosalonech a testovaly se na okruzích, pak ale přišla světová finanční krize. Přesto, že auto bylo vlastně hotové, Honda ustoupila od jeho výroby (kromě pár kusů pro okruhové závody nazvaných HSV-010).
Honda NSX byla poháněna třílitrovým šestiválcem vybaveným variabilním časováním ventilů VTEC který točil přes 8000/min. V tehdejší době na šestiválec neuvěřitelné číslo. Maximální výkon byl 201 kW, tedy 274 koní pro manuální pětikvalt, 188 kW (256 koní) pro čtyřstupňový automat (ten měl ještě navíc posilovač řízení). Důležitý byl průběh točivého momentu, který byl díky VTEC velmi dobrý a tak, přestože na papíře Honda vypadala neškodně, začala ujíždět Porsche 911kám a osmiválcovým Ferrari. Zásluhu na tom měla ale hlavně nízká hmotnost vozu 1350 kg (podstatná část karoserie je z hliníku) a špičková ovladatelnost vozu, na jejímž naladění se podílel osobně Ayrton Senna. Řízení se tak povedlo, že když pak u McLarenu stavěli nejrychlejší vůz planety (do příchodu Veyronu), McLaren F1, tak právě Honda NSX sloužila jako etalon ovladatelnosti. Po jejím vzoru F1 nemá posilovač řízení, na což si rozmazlení bařtipáni občas ztěžovali. Technické vyspělosti NSX odpovídala cena- takže v Evropě se příliš neujala. Slušné prodejní úspěchy slavila u Američanů, kde se prodávala jako Acura NSX, i když ani za louží to nebyla lidovka (v roce 1996 stálo kupátko 79 500 USD, targa stála 83 500 USD- základní Chevy Camaro stál 14 990 USD). V roce 1995 dostala NSXka kola 16″ dopředu a 17″ dozadu (původně 15″ a 16″) a přibyla varianta NSX-T (targa) s odnímatelným střešním panelem. V roce 1997 dostal vůz nový motor 3,2 litru 206 kW a šestirychlostní převodovku. Automat 3,0 l, 188 kW zůstal beze změn. Světlo světa spatřily taky ostřejší deriváty NSX type S a type R a několik limitovaných edicí (třeba Alex Zanardi, nebo NSX-R GT- ta stála půl milionu USD :-D). V roce 2002 prošla NSX faceliftem, který jí ale připravil o původní nenápadnou eleganci. V roce 2005 výroba typu NSX skončila bez přímého nástupce. Minulý rok Honda ukázala koncept na ženevském autosalónu a letos na festivalu v Goodwoodu bude představen prototyp a snad se v roce 2015 dočkáme oficiálního uvedení…
Diskutovat o závodu můžete zde: http://pitlaneclub.cz/forum/viewtopic.php?f=3&t=65
VICTIM, KLANÍM SE PŘED TEBOU!
nepodlehej prvnimu dojmu. ten casto byva falesny. hlavne ze zavodu ktery vyhraje setup a ne jezdec. 🙂
Škoda že nebylo více času, pár kol bych zajel a našel správný rytmus a taktizoval bych..
Ale začít s tvrdou směsí by mě nenapadlo, přecejenom jsem začátečník.. je to můj druhý závod 🙂
Jel si krásně, zasloužíš si to!!
Btw. Myslím si že nastavením jsme byly skoro nastejno.
Ale taktika vyhrála.
no kdybych jel Q na medium tak bych to dokazal zajet o cca 1s rychleji. nekde kolem 1.18.2 takze myslim ze ten setup co jsem mel byl proste ve vyhode. a diky tomu ze jsem tusil ten rozdil tak jsem to zacal na hard aby to bylo zajimavejsi. kdyby vsichni jeli stejnou strategii tak postradalo nejake osvezeni.
Vysledky doplneny. Co dodat? Tolik chyb jsem uz dlouho neudelal, rychlost jsem mel slusnou a jezdil casy kolem 2:18, ale chyba za chybou. Zkusil jsem dat dva pitstopy abych mel mekci sadu a trosku se to vyplatilo 🙂 skoda vzteklounu kteri se odhlasili :)))
Skvela rychlost victima a stabilni vykon worlda!!!!
ponevac vo nic nejde a hlavni cenou jsou zlate trencle. tak je mile pockat na lidi se zavodem ale vseho s mirkem. me to prerusovani a restartovani v takove mire moc netahne. a asi to zni silene ale hodinove zpozdeni mi nabourava pohodu a plany na vecer
Jasny ja mam zas migrenu asi me eupne skeble
skoda ze te to prepadlo. nase taktika byla originelni a mela potencial. snad priste.
Trénink doplněn 🙂 Musím se pochlubit, že jsem ještě nastavoval a dostal se na cca 2:18. Ale to už nedám 😀
Jinak to potvrzuje to, že abychom jezdili s povoleným tuningem chce hodně času 🙁
Řekni co jsi vykoumesil.Já to nikomu nepovím,čestný pionýrský.
;-}
Vaha? Vaha!;)
Ja ne, victim poradil snizit vahu na max 🙂
Tady se asi objevím, svojí oblíbenou káru si nenechám ujít! 🙂
No proto;)
Asi nejsem v pořádku, už jsem dneska nakoupil dvě Hondy a nastavuju je .. a to je závod za týden 😀
Kuli tomu myslis ze nejsi v poradku ??? Podivej se do fora co jsme za pacienty)))) hlavne ja;) koukni na ty veterany jsou drobet drazsi ale bude to pekna serie aby jsi mel auto kdyby te to lakalo je to ve foru jeste to neni hotove ale auta budou vyrovnana a krasna….
Počkej za týden… teď v pátek a ve čt bude velký trénink, nastavit to na suzuku nebude tak jednoduchý 🙂 Už se na to taky těším :)))
No moc pekne pocteni a asi i pekne svezenicko na cerven))))
Tak se na to těším, hlavně tam bude už možné taktizovat s pitstopem 😉
Jo tohle je nadhera asi si vezmu volno v praci na tohle se moc tesim
Sport med a sport hard?
Přesně tak 🙂
Undercut!!!!!!!!! Hura hura hura nebo trikrat hura?