Jak závodit & pravidla

Jak závodit?

Pro nováčka nebo návštěvníka jiných spřátelených SIMracingových webů je možná na první pohled vše nepřehledné, proto sem dáváme jednoduchý postup, jak vstoupit do závodu. Možností je, samozřejmě, více, ale na to časem každý přijde sám.

1) Na stránkách klikněte v menu na Kalendář, kde se zobrazí přehledně celý kalendářní měsíc, kde jsou vypsané závody (většinou každý den).

2) Pokud je ve vybraný den závod, který Vás zajímá, odklikněte odkaz (většinou s názvem auta nebo série) a otevře se detail o datu a čase závodu. Detail obsahuje link (webová stránka) s propozicemi závodu. Po odkliknutí se otevřou propozice závodu, které obsahují informace o datu pořádání, restrikcích, aut, pneumatikách, trati atd.

3) Do závodu není nutné (až na výjimky) se přihlašovat-registrovat. Stačí pouze v daný termín mít zapnutou hru a čekat na invite od admina závodů (v případě F1 a pCARS, AC). V Gran Turismu Sport musíte v lobbies zaškrtnout místnosti přátel a připojit se. V každém případě je doporučené mít admina závodů v přátelích.

4) Samotný závod se řídí pravidly viz níže

5) Po skončení závodu admin vyfotí screenshot obrazovky a umístí na web a vloží body do tabulky šampionátu.

Pravidla závodění:

1) Používáme reálná mezinárodní pravidla  FIA pro mezinárodní série, pravidla Federace automobilového sportu AČR a to ve všech stanovených kodexech. Výjimky, viz. níže, stanovují Administrátoři za podpory jezdců.

2) Nad rámec pravidla FIA, které se nedají přenést do virtuálních závodů jsou tato pravidla:

2.1) O restartech závodu rozhoduje administrátor závodu. Do té doby než administrátor vyhlásí samotný restart nebo virtuální safety car (VSC), neopouštějte závod. Administrátor dá pokyn, jak se seřadit a jak bude závod dál pokračovat. V případě výpadku PSN, pokud nebude odjeta více jak půlka závodu, bude se závod restartovat a pokračovat v pořadí a v čase, ve kterém se jezdci nacházeli v době výpadku. Při odjetí více jak půlky závodu se bude bodovat pořadí před výpadkem.

2.2) Při neúmyslné srážce se soupeřem, pokud je to technicky možné, přenechat zpět pozici poškozenému. Případný další trest bude udělen po závodě.

2.3) Účelné blokování nebo vytlačení ohrožující jezdce nebo plynulý průběh závodu je zakázané.

2.4) Účelná změna směru jízdy v brzdné stopě je zakázána.

2.5) V případě chyby, vyjetí mimo trať atd.  musí být dána přednost ostatním jezdcům, do té doby než bude možné se bezpečně otočit-najet zpět na trať a pokračovat v závodě.

2.6) Při výjezdu z pitu nepřejíždět PIT LINE.

2.7) Limit tratě je daný bílou čárou lemující trať (obrubník není považován za rozšíření limitu trati).  Vozy musí mít neustále alespoň dvě kola v rámci limitů trati.

2.8) V závodě a v kvalifikaci  je zakázáno využít “Back to pits” (zejména v AC), jezdec musí zajet do pitlane vždy sám.  Jediná výjimka je na konci kvalifikace po odmávnutí šachovnicového praporu, kdy závodník projede cílovou čárou, aby si stihl natankovat do závodu.

O dalších penalizacích rozhodne admin po skončení závodů. Penalizaci lze vyžádat podáním protestu, podmínkou je dokončení závodu a zaslání videa (linku) administrátorovi.

Pokud budete chtít s něčím poradit, nebojte se napsat do komentářů níže nabo na email: eisy@pitlaneclub.cz nebo v naší facebookovské skupině: https://www.facebook.com/groups/pitlaneclub/