Jeden z největších šampionátů, které se poslední dobou jel je za námi. Jen 8 závodů a tolik emocí a diskuzí snad nečekal nikdo. Mám z toho pocit, že více se odehrálo na FB než v samotných závodech 🙂 Škoda, že někteří místo toho, aby se důkladně připravovali na závody a řešili strategie, nastavení aut, tak hledali chyby v organizaci šampionátu, udělování penalizací atd. Přitom to byly právě skvělé závody s velkou účastí. Poprvé jsme jeli s vlastním livery, závodu se účastnilo 7. značek aut, kombinovali se endurance závody se sprinty a kopírovali jsme reálné tratě, které se ve skutečnosti jezdí (samozřejmě v rámci možností hry).
Jak ale říkám, není nic staršího než minulý závod, pojďme si shrnout tenhle velký šampionát, kterého se zúčastnilo 23 závodníků a z toho více jak 18. jich odjelo více jak 2. závody. Od začátku nebylo jasné, do bude dominovat celému šampionátu, auta jsou opravdu hodně vyrovnané a spíše záleželo na typ tratě, které autu sedělo s počasím. A výsledky ukázali, že např. v Monze byl naprosto dominantní Chlebajz s Audinou. Na Brands Hatch to sedělo i Mlcarenu a Audině, v Silverstone zase vypadalo nejsilněji Lambo, na RB ringu zase bylo nedostižné Ferrari, na Zandvoortu zase Lambo, na SPA to zas bylo ve prospěch Mlcarenu a Audi, na Nurburgringu zase bylo rychlé Porsche a na posledním závodu v Barceloně zase Mclaren. Kvalifikace byly o pár desetinách vteřin a spíše rozhodovaly chyby a strategie.
Mclaren se ale i po prvním závodě na Monze, kde jsme absolutně nestačili a na 5. místě jsem se umístil spíše náhodou, jako nejvyrovnanější auto a všude se dokázalo držet špičky. Celkově 4. vítězství v této konkurenci vidím jako zázrak a velmi mne mrzí chyba na Silverstone z prvního místa, ale v té době jsem ještě nerozuměl nastavení Mclarenu, který se bez dobrého setupu nedá řídit 🙂 Na druhém místě se umístil Dan (O-bluda), který na Lambu byl neskutečně rychlý. Velká škoda jeho výpadku na Brands Hatch, kde i vyhrál kvalifikaci a ty body mu samozřejmě hrozně chyběli v šampionátu. Jinak 3x se umístil na podiu a vždy se s ním muselo počítat jako s velmi těžkým soupeřem. Na Pitlane je to jeho nejlepší šampionátový výsledek!
Na 3. místě se umístil jeho parťák z teamu Kuba (Pytlking02), který dlouho byl na druhém místě, ale drobné chyby ho stáli lepší umístění, ale i tak se dokázal dostat 3x na podium! Také zatím jeho nejlepší výsledek na Pitlane.
Velká škoda, že Chlebajz odjel pouze 5. závodů, byl to můj největší rival a vypadalo to na jeho naprostou dominanci, ale špatné umístění na RB Ringu a bouračka na Zandvoortu mu zhoršilo pozici a další závody už neodjel. Jeho suverenita na Monze, ale byla neskutečná!
Nesmírně talentovaný jezdec Jigga, který stejně jako odjel jen 4. závody jako náhradník (Audi, Ferrari, Nissan) si poradil i s horším Nissanem a dojel s ním i na bodech, což se zatím nikomu nepodařilo, ale on dokonce dojel na bedně 😮 S Audi a Ferrari vyhrál a asi si dokážeme představit, kdyby dostal top auto a zúčastnil se všech závodů 🙂
Jaycob se také zúčastnil stejně jako Chlebajz jen 5. závodů a je velká škoda, že s Porschem nevyužil jeho 100% potenciál, ale i tak byl 3x na bedně! Na nurburgringu byl na prvním místě dlouho, než udělal velkou chybu.
První z jezdců Ferrari Dilli se umístil na 7. místě, což je vzhledem k silnému Ferrari velká škoda, jen dvě podia. To auto mělo na víc, ale zbytečné chyby ve strategii, kolize na Monze a jedna neúčast zkazila lepší umístění.
Další jezdec s Porschem DSGT, také nevyužil dostatečně potenciál tohoto auta a i když zazářil v kvalifikaci (např. SPA), tak vždy se dostal do zbytečné kolize nebo udělal chybičku.
David s dalším Ferrari skončil na 9. místě a také je velká škoda, že přejímal strategie od svého kolegy, možná měli spíše riskovat a vyzkoušet rozdílné možnosti. Nejlepší výsledek měl na RB Ringu, kde ho v druhé zatáčce sestřelil Kuba, což byla velká škoda.
Na 10 místě se umístil Boris s Mercedesem, který měl velké propady ve formě, v Monze to vypadalo na bednu, ale dostal se do kolize se Skorpíkem, na Brands Hatch dojel na skvělém 3. místě, ale pak už se nedokázal dostat lépe než na 8 místo, což si myslím, že ten Mercedes měl na víc.
Už podle popisu je vidět, jaká to byla velká bitva a jak se měnily výsledky. V teamech ale vyhrál team kluků z Lamborghini, kteří vždy jezdili min. na bednách a dokázali v každém závodě přinést velkou porci bodů.
Všem děkuji za účast a doufám, že jste si to, i přes ty diskuze na FB užili!