Jsem rád, že se mi podařilo konečně dohledat rozhovor s FABIARSTDI, který jsem někde ztratil a nyní zaktualizovali a je dobře, že tu s ním máme rozhovor 🙂 Známe se dlouho a i osobně a také nejvíce vzpomínám na jeho účast v Super GT 500, kde nejdříve startoval s Hondou NSX a pak přesedlal do HSV. A pamatuji si, jak jsme v Tokyu bojovali celý závod, jeho HSV mělo lepší aerodynamiku, ale ztrácela na rovinkách, moje Supra zase skvělou rychlost na rovince a oba jsme po závodě byli naprosto vyřízení 😀
Jak dlouho závodíš na psku, jezdil jsi GT a jaká verze se Ti nejvíce líbila? Kdo Tě k tomu dostal?
Online závodím od roku 2012, kdy jsem si ji společně s GT5 pořídil. Ale GT hraji od prvního dílu, kdy to byla první hra, kterou jsem vůbec na psku hrál a už tenkrát jsem na ni byl závislý 🙂 Pro mě je to nejlepší automobilová série vůbec. Který díl se mi líbil nejvíce? to je těžké, každý měl něco do sebe. Pamatuji dodnes, jak jsem na GT3 dokola a dokola pouštěl replaye, abych obdivoval rožhavené kotouče, při brždění 🙂 Kdo mě dostal ke GT? Tenkrát bratránek, který dostal Playstation v roce 1998 k vánocům a zdarma k tomu dostal právě GT. Byl jsem u nich den co den 😀 … Reálně ale musím říct, že GT6 je pro mě zatím nepřekonána. GTS má zatím rezervy…
Jezdíš na ovladači nebo na volantu (jaký typ volantu máš)? Uvažuješ o změně a jaké? Máš cockpit?
Jezdím na volantu, ale začínal jsem na ovladači, volant jsem pořídili po GT Academy 2012 a to Logitech G27… s PS4 Pro jsem pořídil G29, ale měním na TGT , ten volant je prostě rychlejší v GTS i ASSETTU. Hold pokrok nezastavíš J … A mám cockpit ze sedačkou z Octule, ale budu muset vyměnit za alcantaru, protože v zatáčkách dost často skoro vypadávám 😀
Jaká auta a tratě Ti nejvíce sedí a máš rád?
Auta? Tak pro mě jednoznačně Porsche 🙂 911 RSR je prostě dokonalé…
Všeobecně stále platí, že s předokolkami umím být velmi, velmi rychlý a tady jsou některá velmi zajímavá auta… nejzábavnější auta jsou ale oldschoolová auta jako F40, ford GT40, Cobra, Diablo GT2 atd…
Miluju reálné tratě, ale těch zatím v GTS, což hraju primárně zas tak moc není, ale zatím to stači. Takže zelené peklo, Suzuka, Mount Panorama, Monza, ale v jiných hrách samozřejmě SPA, Laguna je výborná trať…
Co říkáš na Gran Turismo Sport?
Tak já na GTS nedám dopustit, když si prochází nelehkým vývojem a ne vždy šlo správným směrem. Po poslední aktualizaci to funguje opravdu lépe a je větší zábava, hra je těžší, což se zas nelíbí dětem 😀 … Grafika je nádherná, zvuky jsou taky dobré, jízdní model se neustále vyvýjí, pokud budete jezdit z cockpitu, bude to i skakat :). Chybí mi ale tratě…. Aut je dost, když stara dobrá NSX Type R… ta tady chybí hodně :(. Autoři GTS neustále balancují na hranici mezi hratelností pro všechny, která se nám veteránum vůbec nelíbí a právě hrou pro závodníky… Roli tam hraje marketing, to je jasné, ale když jsem četl poslední rozhovor s Kazem, přiznává, že se jim GTS na chvilinku vymklo z ruky a sliboval, že poslední aktualizace jen předznamenává určitý návrat k puvodní filosofii GT série. Tak držme palce.
Jakou hru-simulátor hraješ nejraději a proč?
Tak pro mě je favorit GTS, ale občas se svezu i v Assettu. Ale testuji i jiné hry…. V roce 2012, kdy jsem pořizoval PS3, byla GT5 tou nej automobilovou hrou na PS3, ale na PC jsem tenkrát pařil i R-Factor a ten byl někde jinde už tenkrát. Dnes jde o to… že máme neskutečné množství her pro všechny možné platformy… a každá hra má své fanoušky a bohužel i své“ hejtry“ … Jen si někteří musí uvědomit, že když někdo hraje to, co se mi nelíbí, nebudu ho za to lynčovat… Taky nikde nevidíme, jak řidič Škodovky skáče po hlavě kolegovi, který si koupil třeba „Hjundééé“ 😀
Jezdíš rád na Nordschleife?
Ano jezdím, byl jsem tam několikrát i se svým autem a jezdil tam, takže mohu potvrdit, že když jedete na hraně, skutečně je trať hodně úzká a když jim to tam našijete do svodidel, musíte to platit (mě se to naštěstí zatím nepovedlo) . Akorát v těch dvou klopenkách s betonem to klouže v GTS až moc, ve skutečnosti to tam tak kluzké není, nebo spíš tam člověk v reálu nejede takovou pilu 😀 . Tenhle rok tam jedu taky, se zajímavou partou lidí a hlavně aut. Tak držte pěsti ať někde nerozvěsím třeba Caterhamu, GTR nebo M3 E46 které tam na mě čekají 😀
Máš reálné zkušenosti v reálném závodění, jezdíš nebo jezdil jsi na okruhu nebo motokárách, rallycross atd. a jak se Ti dařilo?
Na okruh jezdím pouze rekreačně, byl jsem několikrát na nordschleife. Párkrát jsem se svezl ve feldě kit-car na tratích rallye bohemia, to je ze závodění vše, pokud nepočítáme tuningové srazy a sprinty. Tam jsem jezdil s feldou 105 koní na 800 kg a trápil tuningáře v oplastovaných příšerách 🙂 Pak jsme vytáhli do boje GOLFA II VR6 Turbo 385 koní na 940 Kg, to už drželo krok s Porsche 911 Turbo či ferrari 360… Nejopravdovější závody si ale užívám zatím jen ve virtuálních závodech v sériich Pitlane, KK atd …
Jakou závodní sérii a jezdce máš v reálu rád?
F1 pro mě skončila s odchodem Michaela Schumachera, ale občas taky juknu. Nyní se zájmem sleduji WTC, Sérii závodů VLN na Nürbugringu, ale také opravdu fandím Škodovce a Kopeckému v Rallye, kdy naprosto ovládají třídu WRC2
Jak jsi přišel na závodění na PITLANE CLUB CZ & SK?
Tenkrát jsem myslím odjel jeden závod s váma a gamebazarem, dotáhl mě k vám Šaňo s Luďkem na renault V6 trophy na Apricot.
Připravuješ se nějak speciálně na každý závod, a jak dlouho trénuješ?
Není moc času se nějak připravovat na závody, ale díky vzrustající kvalitě jezdců na Pitlane, KK race atd… musí člověk alespoň pár kol odjet, aby dokázal konkurovat a na trati nepřekážel… Progres je u některých jezdců až neuvěřitelný a člověk musí zůstat ve formě, jinak muže jezdit ledatak jako safety car 😀 Je pravdou, že když jsem se dostal do fáze, kdy jsem denně jezdil +- 700 km, znatelně jsem zrychlil.
Co bys změnil na PITLANE CLUB CZ & SK? Jaké závody a auta bys chtěl jet?
Na konceptu PITLANE bych nic něměnil, kobouk dolů za organizaci a prezentaci závodů, šampíků, tabulek a celkové prostředí a nekutečnou jezdeckou základnu. Organizovat něco v několika hrách na jednom místě, to chce spousta dovednosti. Jednu dobu to bylo pro mě ale hodně špatné, protože hejtování některých směrem ke GTS doslova člověku brala chuť na všechno, ale situace se uklidnila, všechny hry, které se tu jezdí mají svůj prostor a vše se obrací k lepšímu a baví to všechny zučastněné. A závody co se občas jezdí ve středu v GTS, bývají chuťovka, škoda, že je moc nestíhám kvůli práci. Na svých autech v GTS tak hrdě vozím loga všech, kde jezdím, ale jsem rád, že Pitlane i nám fandům GTS zas přeje… Už teď se těším na to, že se zas někde sejdem v reálu na motokárách 🙂 Určitě by nebylo špatné vyhlásit tzv. trojkorunu, to znamená, kdo vyhraje určitý závod ve všech hrách 😀
Koho považuješ za svého největšího rivala?
To je velmi těžká otázka… řekl bych, že je to dle okruhu, Jsou okruhy, kde dokážu konkurovat Ballisovi, Chosemu , Karimu a potrápím i Dereka, ale pak jsou okruhy, kde nestačím uhýbat klukům z chvostu startovního pole. Nejvíce času na trati ale trávím S Robem, Dawem, Karim a ted i CertZdenym a Balisem, které spíš považuji za parťáky, než soupeře … Musím se ale vrhnout na nějaký ten závod v Assettu, abych taky potrápil Eisyho 😀
Jaký byl Tvůj nehorší a nejlepší závod na PITLANE CLUB CZ & SK?
Nejhorší a nejlepší závod spolu úzce souvisí, bylo to ještě v GT6 a byla to série GT500, Nejhorší byl závod tuším na Midfield Raceway, kdy jsem vyhrál kvalifikaci před Derekem, v závodě mu i ujížděl, on tenkrát jel s GTR Yeloow hat a já s Hondou HSV. Nakonec sérií vlastních chyb jsem skončil asi až 6. Byl jsem tak přemotivovaný, že jsem to prostě neustál …
A nejlepší závod byl na DEEP Forrest, kdy se jelo na dvě lobby a já ve své lobby vedl a nakonec v součtu časů skončil druhý, právě za Derekem, přitom během tréninků, jsem to viděl původně tak na 8. místo.
Profil jezdce:
[…] Rozhovor s FABIARSTDI […]