Exkluzivní rozhovor – derek_737-1

Exkluzivní rozhovor – derek_737-1

Po delší době opět rozhovor a to s jedním z nejrychlejších jezdců. Dostat se před něj je výjimečná událost. Všechny velké šampionáty vyhrává s naprostým přehledem (viz jeho profil). Jeden ze skupiny „ufounů“ 😀

derek2

Jak dlouho závodíš na ps3 a jaká verze GT se Ti nejvíce líbila? Kdo Tě k tomu dostal a proč zrovna na GT?

Na PS3 závodím od data vydaní GT5 Prologue a tento díl patří zároveň k mým nejoblíbenějším ze série. Ve hře bylo sice jen 6 tratí a cca 80 aut, ale jízdní model byl fenomenální (hlavně v módu professional), auto se dalo krásně řídit i ve smyku a celkově mi to připadalo a stále ještě připadá jako nejreálnější  jízdní  model z celé série GT. Občas si tam ještě projíždím některý káry a pořád jsem z toho nadšenej. Zvuky byly taky od dost lepší než pak v plné verzi GT5. Kdo tento díl nehrál, tak doporučuju si to někde v bazaru koupit, teď se to sežene tak za 100, a projet si celej singl s nastavením právě na professional a určitě nebudete litovat, výborná autoškola.. Plná verze GT5 a GT6 je samozřejmě taky dobrá, ale je tam toho prostě už moc a doufám, že v dalším díle už se vývojáři budou soustředit na podstatnější věci, než tam mít 50 Nissanů GT-R apod.. xD

K GT jsem se dostal vlastně náhodou, bavila mě spíš série NFS, ale pak mi doma přistálo GT3. První reakce byla: to je nuda.. xD ale pak jsem se do toho začal dostávat a moc mě bavily docela brutálně nastavený časy v licencích, kde jsem měl velký, ale opravdu velký problém udělat ve všem zlato, což je v mým případě docela vtipný.. GT si mě získalo hlavně svou náročností a jelikož jsem konzolista, tak je GT jasná volba.

Jezdíš na ovladači nebo na volantu (jaký typ volantu máš)? Uvažuješ o změně a jaké? Máš cockpit?

Ze začátku jsem jezdil samozřejmě na padu, který mi maximálně vyhovoval díky předvídatelnosti a člověk hned věděl, co má od jakého auta čekat a řídilo se to tak nějak samo. Když jsem přesedlal na svůj první volant (DFGT) tak to byl docela šok, i při jízdě rovně do volantu šly prapodivný rány a spíš jsem neřídil já, ale volant řídil mě.. xD Po dvou měsících jsem si na to celkem zvyknul, ale i tak mi to moc nesedělo, kupodivu i tak jsem byl celkem konkurenceschopný.. Nyní jezdím na G27, který je na řízení o malinko lepší než DFGT, ale v podstatě je to úplně to samý, jde jen o zvyk.

Změnu neplánuju, sice jsou ještě mnohem dražší a možná i lepší volanty, který uměj to a to, ale z mého pohledu by byla taková investice zbytečná, protože zatím i jakýkoli simulátor který existuje, nedokáže nasimulovat reálný chování vozu a když chce člověk skutečně něco zažít tak se prostě musí projet v reálném autě.

Cockpit mám/nemám, snažím se imrovizovat..

Jaká auta a tratě Ti nejvíce sedí a máš rád?

Nejvíc mi sedí ty čistokrevný mrchy, u kterých si člověk nikdy není ničím jistej. Když to prostě člověk musí neustále krotit a je po závodě rád, že už to má za sebou a je z toho prostě zničenej.. Když se jede např. Impreza, tak má člověk loket z okna v druhý ruce drží pivko a prostě nuda. Když se jede Zonda R, to je pocit!! Mezi mé nejoblíbenější patří samozřejmě formule.

Z tratí mám nejradši ty techničtější, zatáčky na sebe musí  dobře navazovat, jako je to např. na Suzuce a prostě aby celá trať měla dobrý rytmus.. Čím míň je tam rovinek, tím lépe. Naopak nemám rád ovály, sice se jede rychle, ale hlavně z jezdeckého pohledu je to neskutečná nuda a opravdu je to to blbuvzdorný kroužení dokola..

Kterou trať bys chtěl mít v GT a kterou naopak považuješ za zbytečnou?

Těch tratí, který bych chtěl mít v GT je samozřejmě spousta. Uvítal bych tratě z F1 a taky samozřejmě ty z předchozích dílů GT. Hlavně v GT4 bylo pár skvostů, u kterých se vážně divím, že je vývojáři třeba i nějakou formou DLC nepřevedli do současných dílů. Infineon, El Capitan, Citta di Aria a mnoho dalších.. Ale úplně nejvíc bych chtěl, aby byl v GT pořádný editor tratí, aby si člověk mohl vytvořit něco svýho nebo zkopírovat nějaký reálný okruh, protože některé tratě kvůli různým licencím ani vývojáři nemůžou udělat.. Stačilo by vzít profily různých typů zatáček, aby si to pak každý mohl jednoduše sestavit jako autodráhu. Určitě by takhle vzniklo spoustu legend, který by ty reálný okruhy strčily hravě do kapsy, ale tohle si asi někdo nepřeje, škoda.. Jeden takový editor byl sice už v GT5, ale tam šlo spíš o počítačem předem nadefinované úseky, které se někdy podivně, náhodně měnily v cosi, což nebylo ono, ale i tak vzniklo pár tratí, který byly daleko zábavnější, než drtivá většina reálných okruhů.

Za zbytečnou nepovažuju žádnou trať v GT. Každýmu sedí něco jinýho a někdo si třeba užívá i ty ovály..

Jezdíš rád na Nordschleife?

No popravdě Nordschleife nemám moc rád. Nemůže se tam jezdit moc na krev (hlavně bez tréninku) a člověk si jen těžko na celý trati pamatuje ten limit, na který může s daným autem jít a musí se poměrně hodně dlouho trénovat, když chce člověk zajíždět konkurenceschopný časy.. Na druhou stranu Nord má spoustu zajímavých pasáží, ať už dlouhý klikatý úseky nebo rychlý zatáčky na srdce.. Sice si Nord zajedu rád, ale nemám ho prostě rád.. xD

Proč máš takový nick?

Zajímavá otázka. Takže to rozeberu: derek – běžné pozemské jméno. 737 – tam jsou skryté dvě míry a) průměr b) délka. Možná vám vycházejí absurdní čísla, ale můžete být v klidu „my“ to tak prostě máme.. xD No a 1 – to je snad každýmu jasný ne..

Máš reálné zkušenosti v reálném závodění, jezdíš nebo jezdil jsi na okruhu nebo motokárách, rallycross atd. a jak se Ti dařilo?

Reálné zkušenosti ze závoděním naštěstí nemám, díky tomu jsem možná ještě mezi živými.. xD Na okruhu jsem se projel jen jednou, když jsem vyhrál GT Academy CZ/SK…… Bylo to na Hungaroringu s Nissanem 370Z. Měl jsem to „štěstí“, že počasí moc nepřálo a tak jsem se docela bál do toho po vzoru GT pořádně opřít, ale i tak to byla dobrá zkušenost. Na obrubnících byly navíc kužely, takže jsem mohl jet opravdu jen po asfaltu, vzhledem k počasí možná dobře.. Na to, že to byl jeden z nejužších okruhů, který jsou v kalendáři F1, tak mi to připadalo strašně široký, ale zatáčky byly trochu ostřejší než jsou v TV nebo ve hře. Samotné řízení auta byla prostě paráda, je cítit každá nerovnost, jak pracují tlumiče, odezva volantu je perfektní! Trochu mi vadila jen maličko opožděná reakce plynu a řazení taky nebylo zrovna tak rychlé jako v GT. No prostě tak nějak bych si představoval budoucí simulátory..

Jak často trávíš hraním?

V současné době už moc ne. Když vyjde nějaká nová hra tak jsem schopný se k tomu zavrtat na celý víkend a jen pařit. Jinak si dám  večer nějaký závod nebo jdu vraždit Al-chujdy do CoD.

Jak jsi přišel na závodění na PITLANE CLUB CZ & SK?

Jistý xanavi mi napsal: hele nějaký nový webovky, nechceš tam jít jezdit? Nás je tu moc..

Připravuješ se nějak speciálně na každý závod a jak dlouho trénuješ?

Žádnou speciální přípravu nemám. Většinu závodů jezdím zcela bez tréninku a první seznamování s autem je až během Q a když mám náladu si to ještě trochu okořenit, jedu ještě navíc z posledního místa na roštu. Taky záleží na volbě auta, když je nějaká mrcha tak si dám těsně před závodem jen 5 kol, abych našel brzdný body atd. Vlastně jednu speciální přípravu jsem měl s NSX, jestli se tomu teda dá říkat „speciální“, to jsem na závod trénoval někdy i celou hodinu..

Co bys změnil na PITLANE CLUB CZ & SK? Jaké závody a auta bys chtěl jet?

Na Pitlane bych neměnil vůbec nic. Vše funguje jak má, účast v závodech je víc než slušná. Co dodat, prostě GT ráj.. 🙂

Jelikož se momentálně jede dost šampionátu a závodů, který jsme s eisym připravili díky skvělé spolupráci, tak si na závody nemůžu vůbec stěžovat.

Do budoucna bych chtěl určitě jezdit závody bez ABS na co možná nejkomfortnějších pneu, aby si to všichni pěkně užili a taky samozřejmě nastavovat do závodů to někým nenáviděné, nevyzpytatelné, nervy drásající počasí, který k závodům bezpochyby patří.. xD

Koho považuješ za svého největšího rivala?

Rival? Co to je?

Profil jezdce najdete zde:

derek_737-1

Comments

  1. Nechces se Dereku zůčastnit závodu PlechCup? Možná bych i našel místo pro tebe.

  2. Šampionát bez abs ten bych si zajel rád.

  3. Jinak s tím Xanavi to je samozřejmě provokace 😀

    Ale Dereka si pamatuji poprvé na tenhle závodě a to nás s Futurem rozsekal a to dal ještě jeden pit navíc 😀

    http://pitlaneclub.cz/mercedes-vs-bmw-the-friday-free-cup-31-1-2014/
    http://pitlaneclub.cz/wp-content/uploads/trialzavod1.jpg

    A bylo to tak, že jsem mu psal tuším mail, aby přišel si s námi zajezdit 🙂

  4. […] Rozhovor s jezdcem: http://pitlaneclub.cz/exkluzivni-rozhovor-derek_737-1/ […]

Leave a comment