Zkladní informace o posledním podniku MČR a EsetV4 Cupu, okořeněné o závody VW Castrol Cup, Porsche Central Europe Challenge a závody historiků z dob NDR – HAIGO.
Masaryk Racing Days jsou zábavní víkend pro rodiny spojený se závody Mezinárodního mistrovství České republiky automobilů. Náštěvníci se mohou na dráze těšit na závěrečný boj české okruhové elity o tituly českých mistrů, ve volném čase je čeká atraktivní doprovodný program, závody v motokárách a řada dalších atrakcí.
Masaryk Racing Days patří k tradičním podnikům Masarykova okruhu a jejich cílem je přiblížit motoristický sport širší veřejnosti. Tomu je přizpůsoben i atraktivní program.
Na dráze se návštěvníkům představí kompletní česká okruhová elita ve vozech jako je Ferrari 458, Lamborghini Gallardo nebo Mercedes SLS. V šampionátu Divize 4 bojují nejlepší automobiloví jezdci z celé střední Evropy, v Divizi 3 se pak představí elita ve formulových vozech.
Doprovodný program pro návštěvníky
NÁMĚSTÍ U ŘÍDICÍ VĚŽE
- dětské atrakce – skákadlo apod.
- RC modely
- PIT STOP – soutěž v rychlosti výměny pneumatiky
BOX A
- simulátor F1
MOTOKÁRY
- po celý víkend soutěž o svezení ve sportovním vozu a další ceny
Novinka 2015
HAIGO
Historische Automobilrennsport InteressenGemeinschaft Ostdeutschland, ve zkratce HAIGO, je zájmové sdružení nadšenců pro automobilové závody historických vozidel z bývalé NDR, tedy východního Německa. Založeno bylo v roce 2004 na autodromu v Mostě a sdružuje jezdce formulových vozů Easter a Mondial a jezdce cestovních vozů, které kdysi jezdily tzv. Pohár míru a přátelství. Kromě výše uvedených formulí značek SEG, MT, Estoniua či MTX se tak v samostatném závodě představují stejně staré vozy VAZ, ŠKODA, Wartburg či Trabant. Jejich soubojům neschází dramatické okamžiky, a tak mají diváci postaráno o krásný sportovní zážitek. Šampionát HAIGO už brněnští motorističtí fanoušci znají ze závodu Brno Grand Prix Revival 2014 a dřívějších Jarních cen Masarykova okruhu.
VW Castrol CUP
Stejné automobily, mladí a draví jezdci. Milovníci motoristického sportu vědí, že tato kombinace je zárukou skvělé zábavy, i když se při ní netrhají absolutní rekordy. Právě takový je i Volkswagen Castrol Cup, šampionát, ve kterém startují začínající mladí piloti závodní kariéru za volantem upravených vozů Volkswagen Golf.
Šampionát pochází z Polska. Právě tamní obchodní zastoupení německé automobilky šampionát organizuje, dodává auta a stará se o ně. Stroje jsou tak téměř identické a rozhoduje především řidičský um. A i na zkrocení hatchbacku nižší střední třídy je jej potřeba pořádná dávka. Vždyť upravené golfy mají 260 koní a 340 newtonmetrů. Nezáživnému kroužení ve „vláčku“ po okruhu brání takzvaný Pust-to-Pass, Stisknutím jednoho tlačítka dostane vůz krátkodobě navíc 50 koní. Jak často a na jak dlouho lze tento „životabudič“ užít, rozhoduje před závodem inženýr celého šampionátu, tak aby závody byly maximálně atraktivní. Volkswagen kvůli tomu musel do vozů vyvinout dvě různé charakteristiky výkonu a točivého momentu.
PORSCHE GT3 CCCE
„Gététrojkové“ Porsche patří v rodině legendární řady 911 k těm nejsilnějším. Jak se dokáže prát se svými rodnými bratry, předvedou na Masarykově okruhu piloti značkového šampionátu Porsche GT3 Challenge Cup Central Europe.
Vozy, které na dráze diváci víkendu Masaryk Racing Days uvidí, jsou rozděleny do tří tříd podle modelového roku. První třídu představují vozy modelové řady 997 vyrobené po roce 2010, ve druhé třídě bojují auta stejné řady vyrobená od roku 2005 do roku 2009. Starší vozy předchozí modelové řady 996 se pak utkají ve třídě 3.
Zdroj: http://www.automotodrombrno.cz/cz/#!/sezona/260/masaryk-racing-days-podzimni-cena/o-zavodu