Legendy – aneb šel jsem se podívat na auta a najednou je z toho Abu Dhabí

Legendy – aneb šel jsem se podívat na auta a najednou je z toho Abu Dhabí

20234_16042209898-2c9a5021e7-z

Možná jako většina zúčastněných Nissanu GT Academy jsem zavítal na Legendy, abych se podíval na auta, viděl je v akci a případně potkal pár lidí. A stejně jako loni jsem se najednou objevil u stánku Nissanu, kde se jezdilo Gran Turismo. Loni se jezdilo se silničním GT-R na krátké verzi Silvestone, kterou jsem v té době jel poprvé, takže jsem zajel čas asi 3 vteřiny za postupem. No a letos jak už jsem se zmínil se jezdilo s Nissanem GT-R NISMO GT3 base model na pneu Racing Soft a trať se jela Nürburgring GP/D. Většina lidí, co tam jezdila, byli děti, kteří si jezdili jen tak, protože se samozřejmě nemohli zúčastnit soutěže.

No tak jsem si řekl, že bude legrace, a že se projedu. Hned první metry byl celkem šok. Volant tam byl sice ten samý, na kterém jezdím i doma (Logitech Driving force GT), ale ovládat pedály v botách bylo opravdu hodně nezvyklé a vzhledem k pochopitelnému nízkému odporu pedálů bylo velmi obtížné dávkovat plyn. Naštěstí to zachraňovaly závodní měkké pneu. Další překážkou (alespoň pro mě) byla téměř totální absence zpětné vazby ve volantu – bylo to nastavené tak na 1 a 1. Zjevně kvůli dětem, kterým by případný smyk mohl utrhnout ruce :-D. Každý měl k dispozici 5 kol. První 2 byla v podstatě seznamovací. Ani ne tak jako s autem, ale zvyk na ,,mrtvý“ volant a řízení v botách. Nakonec jsem měl nejlepší čas 1:24,535, který v té době znamenal nejlepší registrovaný výsledek (nicméně jako toptime tam byl čas 1:24,007, který ale prý zajel někdo, komu nebylo ještě 18 – Worlde přiznej se 😀 ). Tak jsem si říkal že dobrý. Ještě při cestě z akce mi volali, že jsem s nejlepším časem postoupil do nedělního finále.

V neděli ve 13:00 jsem čekal u vstupní brány, kde mi představitel stánku Nissanu dal vstupenku a ve 13:30 byl sraz ve stanu a začalo se jezdit. Před stanem byla tabule s nejlepšími časy, které se kvalifikovaly do finále a první, co mne trklo, bylo jméno jezdce hned za mnou – Milan Adámek. Řekl jsem si že to není možné, ale jakmile jsem ho před stanem potkal, bylo jasno…a k tomu všemu se tam ještě objevil Petr Bombara – alias FABIARSTDI. Pitlane se sešla i zde :).

První jsem šel na řadu já. Sice se mi nepodařil čas jako v sobotu, ale 1:24,775 nebylo zase tak špatné.

 

Zrovna toto kolo se nakonec ukázalo jako mé nejlepší :)
Zrovna toto kolo se nakonec ukázalo jako mé nejlepší 🙂

Kolegové jeli mezi posledními a když odjelo dalších 5 lidí a já viděl stále svůj čas jako nejlepší a tím pádem top 5 byla jistá, měl jsem radost. Ani Milan s Petrem tento čas nepřekonali, nicméně do top 3 se oba dostali, takže do super finále měl Pitlane team bednu.

pořadí ze sobotní kvalifikace a nedělního finále - top5
pořadí ze sobotní kvalifikace a nedělního finále – top 5

A šlo se do Superfinále. Nikdo asi pořádně nevěděl, co nás čeká a nejspíš nejen já si myslel, že se bude zase jezdit. Omyl. Byli jsme poslání do druhého stanu, trochu skrytého za hlavním stanem, kde to mělo vypuknout. Dorazil tam marketingový ředitel Nissanu ČR i hlavní pořadatel akce. Bylo jasné, že se jezdit nebude. Jako první disciplína byl ,,reflexní trenažer“. Jednalo se o klasické tréningové náčiní závodníků. Úkolem bylo v časovém limitu zmáčknout co nejvíce tlačítek, které se náhodně rozsvěcela. Bohužel přímo toto nikdo fotkou nezachytil (nebo tu fotku nemám), takže obrázek je ilustrační – my měli verzi s 8-mi tlačítky. Opět jsem šel jako první a nasadil laťku – 140 ,,zmáčknutí“ za 2 minuty. K mému velkému překvapení, mě nikdo nedokázal překonat, ale chlapci z Pitlane opět byli hned za mnou.

Ilustrační obrázek ,,reflexního" trenažeru. Na nás si přichystali 8-mi tlačítkovou verzi.
Ilustrační obrázek ,,reflexního“ trenažeru. Na nás si přichystali 8-mi tlačítkovou verzi.

No a nakonec přišlo to nejzajímavější. Zkušební rozhovor jako s pravým závodním jezdcem. Stolička pro jezdce, kamery, světla, dostali jsme porty, prostě jako ve skutečnosti. Zpovídali nás právě onen šéf Nissanu a pořadatel. Rozhovor byl částečně i v angličtině – základ byl sice česky ale kdykoli se mohli zeptat anglicky a člověk musel anglicky i odpovědět. Zase jsem šel na řadu jako první. Otázky byly klasické na tělo, které nemuseli mít s GT nic společného – ptali se mě co dělá moje rodina, jaká se mi na akci líbila auta apod. Nicméně i kvůli počasí byl pojem ,,grilování“ naprosto trefný. Bylo horko, do stanu pralo slunce a bylo tam jako v prádelně, k tomu dvě halogenové lampy, které nám svítili přímo do obličeje, ze kterých také sálalo teplo, k tomu nervy (přeci jen už to bylo totální finále a ,,bylo to blízko“)…no asi nejen ze mě lilo jako z konve. Nicméně rozhovor jsem absolvoval snad bez nějakého většího faux pas, tak už mi zbývalo jen čekat.

,,Grilování"
,,Grilování“

Měl jsem nervy v kýblu, protože jsem si říkal, že to vlastně nebylo tak špatné a že mám celkem šanci. Do doho Petr i Milan mi říkali jak to mám v kapse, což mou nervozitu ještě zvýšilo. Po ukončení všech rozhovorů bylo dáno asi 10 (nekonečných) minut na vyhodnocení a vyhlášení. Začalo se od třetího místa. Omlouvám se kluci, ale už si nepamatuji, kdo byl druhý a kdo třetí, nicméně byl to Petr s Milanem. A nakonec jako vítězné zaznělo moje jméno. Nevěděl jsem, jestli mám brečet, nebo se smát. Zašel jsem se podívat v sobotu na auta, a v neděli odpoledne tohle…totální šok. Neschopen slova jsem si podával ruce s ostatními zúčastněnými, s pořadatelem i šéfem Nissanu.

...co dodat...
…co dodat…

„Neudělejte nám v Abu Dhabí ostudu“ bylo mi řečeno. V tu chvíli mi to začalo docházet. Ani jsem se nestihl nadechnout a šlo se fotit, skupinové fotky, sólo fotky…

IMGP4078 IMGP4084 IMGP4086 IMGP4090 IMGP4093IMGP4100

Teď s odstupem času, kdy už mi to všechno došlo, vím, jaké jsem měl štěstí a byl ve správný čas na správném místě, a jako obrovskou příležitost jsem dostal. A k tomu všemu to ještě nebylo všechno.

Hned jsem se šel pochlubit šéfredaktorovi časopisu Speed a TopGear a profesionálnímu závodníkovi – Janu Červenkovi – kterého už nějakou dobu znám, asi 2x jsem mu i něco napsal do Speedu a párkrát jsme poklábosili. Když jsem za ním dorazil, už tam mluvil se šéfem Nissanu, že prý mě už řeší. Je tu veliká šance, že by mě Honza doprovázel v Abu Dhabí jako takový trenér, nebo prostě člověk který mě tam může na místě podpořit a pomoci mi. Což pro mě byla senzační zpráva. Nissan sám by tam chtěl mít Speed, aby o tom napsal reportáž. Tak pokud to vyjde, bylo by to super.

Já s Honzou Červenkou
Já s Honzou Červenkou

Nicméně žádná dovolená to nebude, spíše to bude vojna. Takže je na čase začít s náležitou přípravou. Dieta, pravidelně běhat nebo prostě sportovat – prostě vylepšit fyzičku, jak to půjde. Už s tím začínám. Race camp má být někdy v srpnu, tak na to mám asi měsíc a půl. Mám co dělat. Honza z toho měl radost a rád by se mi podle všeho věnoval i s přípravou. O to větší závazek a odpovědnost to pro mne je, abych se, když nic jiného, mohl po té sám sobě podívat do očí a říct si, že jsem pro to udělal maximum a i kdybych nepostoupil, abych se za svůj výkon nemusel stydět.

 

A poslední neméně důležitá věc. Za tento úspěch z veliké části vděčím Vám všem. Díky závodům v takové konkurencí rychlých jezdců, jako jsou na Pitlane, sem nucen na závody trénovat, pilovat, nastavovat…prostě se zlepšovat, umět se adaptovat…sice jen v Gran Turismu, ale i tak. Bez Vás bych takové časy určitě nezajel. Takže takto závěrem patří velké díky celému spektru jezdců Pitlane klubu CZ/SK. Těším se na další závody. Jste super.

PS: GT Academy 2015  live finále, kterého se účastnili 3 jezdci Pitlane, a obsadili první tři místa celkově…tomu říkám styl :). Pitlane RULEZZZZZ 🙂

 

Foto se mnou fotil SHAMAN

Comments

  1. […] Honza Malina vyhrál off-line kvalifikaci, která se odehrála na Legendách 2015. Jezdilo se s Nissanem GT-R NISMO GT3 na okruhu Nürburgring GP/D. Výsledný čas 1:24:775 byl o 7 desetin rychlejší než druhý jezdec (první 3. byli opět jezdci Pitlane Club CZ & SK). Po absolvování kvalifikace  proběhli i fitness test a rozhovor v angličtině a ve všech případech Honza zabodoval a dostal se do Race Campu (viz reportáž http://pitlaneclub.cz/legendy-aneb-sel-jsem-se-podivat-na-auta-a-najednou-je-z-toho-abu-dhabi/). […]

  2. […] Honza Malina vyhrál off-line kvalifikaci, která se odehrála na Legendách 2015. Jezdilo se s Nissanem GT-R NISMO GT3 na okruhu Nürburgring GP/D. Výsledný čas 1:24:775 byl o 7 desetin rychlejší než druhý jezdec (první 3. byli opět jezdci Pitlane Club CZ & SK). Po absolvování kvalifikace  proběhli i fitness test a rozhovor v angličtině a ve všech případech Honza zabodoval a dostal se do Race Campu (viz reportáž http://pitlaneclub.cz/legendy-aneb-sel-jsem-se-podivat-na-auta-a-najednou-je-z-toho-abu-dhabi/). […]

  3. No tak gratulace chlape.Taky jsem před dvěma roky postoupil s live eventu,ale já jel ještě do rostřelu do Krakova kde jsem skončil,ale i tak vím jak se cejtíš.Koukám že ještě budu rád že jsem dorazil na sraz Pitlane klubu a poznal tam budoucí celebritu :)No každopádně do Abu jede i Xanavi od nás z GTAreny takže to budeš mít těžký :)Ať se daří a pošli nějaké info.

  4. Moc díky DJ za článek a hlavně fakt gratuluji k mega úspěchu. Mám z toho hrozně velkou radost, že jste tam byli vy 3 a že jsem Vás 2 poznal osobně (škoda, že Petrovi to časově nevyšlo) díky Needovo srazu! Je to pro Tebe velká šance a hlavně zkušenost. Jana Červenku sleduji na FB a je to správnej petrolhead (když nechválí X6 a jiná SUV :D) a nadšenec a jako lektora sis nemohl vybrat lépe a prospěje to i Tobě mediálně. Prostě to vidím jako velký zlom v Tvém životě ať to dopadne jakkoliv. Ale jak jsem Tě osobně poznal, jsi hrozně rychlej, psychicky vyrovnanej a ta psychika je v závodění 80% úspěchu, takže příští rok v Le Mans!!! 😀

    • Díky moc…ale nevím jak to myslíš, žse si mě osobně poznal, že jsem rychlej (na motokárách jsem moc rychlej nebyl 😀 ) a psychicky vyrovnanej (měl sem při finále takové nervy, že se mi klepaly nohy, že jsem málem nedokázal držet plnej plyn) – ostatní to dosvědčí :-D. Hlava je strašně důležitá a právě z té mám asi největší strach…ale díky za podporu a budu se snažit 😉

      • To že jsi rychlej je vidět v závodech, hned jak jsi s námi začal jezdit, vyhrával jsi a bojoval s Derekem! A psychiku máš právě dobrou tím, že jsi na živo vyhrál na legendách 😉 já osobně, když nemám svůj volant, kokpit, tak nedám nikde nic. Bez tréninku nezajedu pořádně kvalifikaci atd. TAkže jsi borec, že jsi to vyhrál před kolegama v přímém přenosu 🙂

  5. Tak Honza vyhrál zaslouženě, protože byl prostě nejlepší, já si to užil od začátku do konce, pro mě to bylo celé za odměnu. Loni na podzim byl na autoshow v Holešovicích stánek Legendy.cz a tam měli také GT6, Ta moje mě do toho uvrtala a tak jsem musel s RUF BTR zajet nejrychleji jak bylo možné NORDSCHLEIFE, a to se povedlo a tak jsem dostal dva volňásky, kde mě opět hraní GT6 přineslo nějaký úspěch. Honzo budu držet palce i tam, kde je nemám, jsi prima člověk nadšenec a hlavně reprezentant PITLANE 🙂 Byla super přátelská atmosféra, a já si to užil. Atmoseféru se pokusil rozbít jen nějaký I… ze stánku s PC hrou aseto corsa či jak se to jmenuje, který tam hrdě prohlašoval, že nás všechny do jednoho porazí a přitom nedokázal zajet kolo pod 1:27. To jsem se upřímně zasmál. GT forever !!! 🙂

  6. Budem drzat palce. Dufam, ze sa este niekto dostane do Abu Dabi od nas aj z online sutaze!!!

  7. Hezky napsany !! Zapomnel jsi na jednu vec a to napsat autora fotek 😀
    Budu drzet palce at to dotahnes co nejdal 😉

Leave a comment