Datum konání závodu je 13.-14. června 2015, ale protože je se závodem spojená velká show a ve městě to žije, mají se diváci na co těšit v podstatě celý týden před závodem. To je informace pro ty, kteří chtějí být přímo v centru dění. Cesta z Prahy do Le Mans je dlouhá 1238 kilometrů. Základní vstupné činí 75 €, avšak zájemci, kteří chtějí nahlédnout do zákulisí, si musí připravit 495 €.
Program týdne v Le Mans 8. 6. – 14. 6. 2015
Pondělí 8. 6.
10:00–18:00 – technické přejímky
Úterý 9. 6.
10:30–10:45 – focení jezdců
17:00–18:30 – autogramiáda jezdců
Středa 10. 6.
8:00–15:00 – procházka po pitlane
16:00–20:00 – volný trénink pro 24 hodin Le Mans
22:00–00:00 – 1. kvalifikace pro 24 hodin Le Mans
Čtvrtek 11. 6.
8:00–15:00 – procházka po pitlane
16:00–17:00 – kvalifikace Le Mans legend (vozy z období 1949 až 1968)
19:00–21:00 – 2. kvalifikace pro 24 hodin Le Mans
22:00–00:00 – 3. kvalifikace pro 24 hodin Le Mans
Pátek 12. 6.
10:00–18:00 – procházka po pitlane & zákulisí
18:00–23:30 koncerty
Sobota 13. 6.
9:00–9:45 – warm up
10:05–10:50 – závod Le Mans legend (vozy z období 1949 až 1968)
15:00 – start závodu 24 hodin Le Mans 2015
Neděle 14. 6.:
15:00 – cíl závodu 24 hodin Le Mans 2015
Kdy a kde sledovat přenos
Všem ostatním nezbývá než nažhavit televizní a internetové kanály. EUROSPORT bude z Le Mans vysílat živě v sobotu (13. 6.) v čase 8:45 do 10:45, což bude takové dopolední intro, a pak to hlavní (závod) od 14:45 do druhého dne (14. 6.) 15:45. Závod bude odstartován v sobotu, přesně v 15 hodin.V neděli (14. 6.) od 19:30 do 20:30 na tom samém kanálu uvidíte souhrn toho nejlepšího ze závodu.
EUROSPORT 2 bude vysílat „živák“ v sobotu mezi 21:00 a 21:30 a v neděli ráno mezi 8:30 a 9:00. Komu vadí reklamy a komentáře, ten bude mít větší svobodu s internetovým přenosem na webu www.eurosportplayer.cz, kde je však nutné si předplatit minimálně měsíční balíček za 4,99 €.
Na SPORT 5, NOVA SPORT či ČT SPORT závod 24 hodin Le Mans neuvidíte.
Užitečné jsou stránky www.lemans-tv.com a pak kanály 24 Heueres du Mans či FIA WECna serveru YouTube, kde najdete zajímavé sestřihy, rozhovory s jezdci a celkový kolotoč kolem závodu. Na twitter.com/TopDriveCZ sdílíme tento týden fotky a komentáře jednotlivých týmů, takže určitě nakoukněte i tam.
Startovní pole
V nejprestižnější třídě LMP1 pojede letos celkem 14 vozů. V této třídě budou bojovat o vítězství čtyři tovární týmy (Audi, Porsche, Toyota a Nissan) a dva soukromé týmy Rebellion a ByKolles.
Ve třídě LMP2 uvidíte vozy soukromých týmů, ale překvapivě všechny s motory Nissan.
Nejvyrovnanější souboje se očekávají ve třídě cestovních vozů GTE, kde budou jak tovární týmy (Aston Martin Racing, Corvette Racing, AF Corse Ferrari), tak soukromé týmy Manthey Racing s Porsche, Riley Motorsports s Viperem a další týmy s vozy Porsche a Ferrari.
Autor: Tomáš Čanda
Zdroj: http://www.topdrive.cz/clanky/kdy-a-kde-sledovat-zavod-24-hodin-le-mans/
pzn. Kdo nemá Eurosport, tak si můžete za 5 Euro zaplatit on-line stream.
Jenom dodám, že bez live timingu se na to koukat ani nedá a je zadarmo, jako palikace pro IOS i Android a nebo na stránkách přímo přes web: http://www.24h-lemans.com/live/en/
Startovní listina zde: http://www.lemans-mania.cz/wp-content/uploads/2015/05/2015-05-12-lemans-entry-list.pdf
https://plus.google.com/events/c63la7desu9nn30kgjcl5qet2ls?authkey=CNOxw4P3277bzQE
Cetl jsem, pecka!! http://www.ceskeokruhy.cz/foto-ford-oficialne-potvrdil-navrat-do-le-mans/
Pro needa, nejlepší Nismo bylo v 1. tréninku +21,438 s za nejrychlejším Porsche s časem: 3:43.383. Před nimi byly 4 LMP2 😀
http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2015/24-heures-du-mans/classification/test-day/test-day-24-heures-du-mans-2015-test-practice-1.pdf
Ve včerejší první kvaldě trošku stáhli: 3:38.468, ale pořád 24.513 s za Porschem 😀
pokud uvazis ze jsou s autem poprve na zavode tak to je slusny vysledek… jsou to jejich zcela prvni zavodni jizdy. takze je normalni ze maji problemy.
Ta koncepce je celkově špatně, prostě je to nepovedená čtyřkolka 🙁
eisy neni spatne. a myslim ze by bylo dobre ocenit ze nekdo se konecne pokusil o neco noveho. o neco zcela osvezujiciho. to chce nejen hromadu penez ale i sakra odvahu a to ja ocenuji ze do toho sli svou vlastni cestou a neboji se delat veci zpusobem ktery je jiny. ano mam k FF predsudky a obecne ho nesnasim. ale treba z rozhovoru z jezdsi je znat ze na trati to auto jako FF nepusobi. ze se jim ridi velmi dobre. ja jim opravdu preju aby v tomto roce nabrali data a pristi rok mohli ukazat plny potencial. bylo by blahove si myslet ze s vozem co nejel ani jeden zavod prijdou vyhrajou.
maji porodni problemy. napriklad chteli tento zavod tak moc stihnout ze auto vlastne neni dokoncene do stavu jaky byl puvodni plan. puvodni plan byl ze predni kola budou hnana motorem + energie. a i zadni kola budou hnana ale jen energii. takze v podstate 4kolka ale protoze nemelil dost casu tak se rozhodli ze udelaji ciste FF reseni protoze na druhou stranu maji lepsi rozlozeni hmotnosti. a celkove nizsi hmotnost.
ja jim budu fandit. je to od nit moc moc sympaticke jak do lemans vstoupili s koncepci ktera je tak svezujici oporoti ostatnim. pres veskere komplikace s tim ze oni budou ti kdo musi ten vyvoj udelat od nuly. a nemohou se jen divat kolem sebe a vybrat si ktere reseni je pro ne nejlepsi.
celkove tohle leman budu sledovat vice nez jakakoli predchozi. uz jen proto ze by to nemuselo zase vyhrat audi. nic proti nim. proste roky odvadeli nejlepsi praci. ale rychlost porsche v Quali byla vyborna. celkove vyvoj v LMP1 byl v tomto roce opravdu neskutecne tvrdy. porsche a audi udelalo obrovsky pokrok. toyota bohuzel zjistila ze ztraci a ne malo hned v prvnim treningu. a ze nakonec v Q zbourali stare rekordy trate je vypovidajici. jezdi o cca 5sec na kolo rychleji nez minuly rok…. to je velky pokrok.
a proslicha se ze BMW mozna ohlasi svuj vstup do LMP1 a Ford s jejich ohlasenym novym GT do GT-E kategorie.
tohle muze byt moc zajimavy rocnik.
jo a jeste jeden duvod proc jsou tak pomali od 1 treningu. maji mrtve ERS. nevim proc je vypnute. bohuzel nemam cas to sledovat podrobneji. ale vozi v autech enegry recovery system ktery maji vypnuty. takze o dost vykonu mene.
Je to naprosto špatná koncepce a uvidíš, že to v neděli bude naprosto jasné 😀 Měla to být původně čtyřkolka, ale nestihli to… Stejně jako nesmysl byl ten ZEOD krám…
neni to spatna koncepce. a v nedeli neuvidime nic protoze tam prijeli pro data. nejedou v plne specifikaci, jejich vuz bude mit 100% vykon az pristi rok. 😛 takze pak muzeme delat nejake prvni zavery.
to jsem pak zvedavej jak budes nadseny zda se potvrdi ze BMW chce jit do LMP1 s autem na vodik. to by taky bylo sado maso. 🙂
No to je přesně ono, příští rok, až jim přijdou z číny diferáky a kardanky, tak to bude dělo, ale teď je to tragedie, dostali v kvaldě 20 s 😀
http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2015/24-heures-du-mans/classification/24-heures-du-mans-2015-qualifying-practice_combined.pdf
BMW do Le Mans nejde 🙁
no jo dostali kotel ale ja jsem realista necekal jsem ze budou zazracne rychli hned po vyjeti z montazni linky. proste potrebuji testovat a jezdit. a tohle je pro ne hodne dulezite aby si tim prosli. a kdybych se jim chtel za jejich odvahu a snahu smat tak by to bylo jednoduche. kdyz jeste dostali penalizaci protoze nezajeli 110% casovy limit. a budou startovat az z 30 az 32 pozice.
stejne jim budu fandit.