Tisková zpráva z hlubokého lesa

Tisková zpráva z hlubokého lesa

Závod na tomto původním okruhu se od začátku očekával jako velmi těžký a měl spíše vyhovovat vozům HSV, ale překvapivě opět dominovaly vozy GTR, které byli zřejmě nejohleduplnější k pneumatikám.
Dále se předpokládala neúčast dvou členů Nissan Teamu, derek_737-1, CzEng68, kterým zakázal team účast z důvodu protestu proti konání velké ceny v chráněné krajině hlubokého lesa. Jezdci z tohoto nařízení asi nebyli nadšeni, ale pro ostatní to byla šance získat cenné body do šampionátu a to se také potvrdilo. První 4. místa jsou od sebe rozděleny v řádech jednoho bodu!

World v problémech
World v problémech

Nejlepší kvalifikační čas zajel GT-Racing-cz_MB a pro všechny to trošku bylo překvapení, Supra zde neměla být tak silná, ale skvělá příprava GT-Racing-cz_MB byla odměněna postavením v prvním řadě. Tajný favorit závodu theworld455 vybojoval druhé místo v řadě s velmi malým rozdílem. Ve druhé řadě se kvalifikoval opět s těsným rozdílem kovislav také se Suprou (!) a teprve čtvrté místo obsadil první vůz HSV, který řídil FABIARSTDI. Až poté se umístili další GTR. Bohužel v závodě to dopadlo úplně jinak právě ve prospěch GTR a doteď nechápeme, kde se vzala 4. s. ztráta na vítěznou dvojici?!

Do závodu samozřejmě promluvila i technika a tentokrát bylo hodně odstupujících, z prvních míst odpadnul kovislav, který trefil srnku a needrace, který zase netrefil nájezd do pitu a skončil na boxové zídce. Dalším favoritem, který odstoupil byl DzudasR1cz, takže team Toyota a HSV team přišel o velkou porci bodů…

Od začátku závodu jsem měl pocit, že je vše proti mne, špatný kvalifikační výkon, kdy mi team vyměnil sadu a dal použité pneu z tréninku a měl jsem v podstatě jeden pokus na čisté kolo, penalizace za ulitý start a pak nám odešla hydraulika.“ prohlásil po závodě naštvaný DzudasR1cz.

Rozčilený eisy při vjezdu do pitu
Rozčilený eisy při vjezdu do pitu

Do závodu měl nejlepší start Eisy, který i získaval slušný náskok, před teamovým kolegou Victim_81. Po čase, ale Victim_81 začal stahovat ztrátu kvůli nižší degradaci pneu a Victim_81 toho využil v první zatáčce a jezdci za sebou kroužili cca 1 s. Team zavolal do pitu Victim_81 jako prvního a Eisyho až po 2 kolech, což vyvolalo zase trochu debatu o zvláštní teamové režii ve prospěch Victim_81. Po prvním pitu se náskok na Victim_81 zvýšil na 4 s.  „Bylo zajímavé, že v prvních dvou sektorech jsem získával náskok já, ale ve třetím mne vždy Eisy stáhnul, ale největším problém se stali jezdci o kolo zpět, které na této trati neměli moc prostoru pro uhnutí a Eisy se dostal za mne na cca 2 s“ řekl po závodě Victim_81. Po druhém pitu, ale zůstal opět náskok na 4s (které v celkovém souhrnu času byl důležitý výsledek). „Až v posledním stintu jsem pochopil taktiku mého závodního inženýra, měl jsem o cca 4 kola čerstvější gumy, takže jsem na to tlačil a stahoval Victim_81 a posledních 10 kol jsem za ním jezdil v rozmezí 3 desetin sekundy, ale pak těsně před koncem závodu přišel od teamu příkaz, abych přestal útočit, což dnes s odstupem chápu,  GT-Racing-cz_MB měl v posledním stintu horší pneu a měli jsme jenom 4s náskok a oba s  Victimem bojujeme o každý bod. Možná kolize by nás stála čas a i možná body, které se v součtu opravdu budou hodit“ uvedl na tiskové konferenci Eisy. „Ale první moje reakce byla hodně vzteklá a opravdu jsem to vnímal jako nespravedlnost, mohl jsem poprvé stát na nejvyšším stupi v GT500″.

Opět jsem byl překvapen rychlostí a konkurenceschopností auta, vyhrát kvalifikaci a jezdit na čelní pozici bylo pro mne opravdu šokující, ale po chybě theworlda jsem se snažil bránit pozici, i když kluci za mnou museli být hodně naštvaní, ale to je prostě motorsport“ uvedl na třetím místě GT-Racing-cz_MB.

Těsný výsledek 3-4. místo
Těsný výsledek 3-4. místo

Opět nejrychlejším HSV byl jezdec Vozembouch5 na čtvrtém místě. „Velmi mi pomohly testy na českém okruhu v Sosnové, kde jsem si ověřil nastavení vozu a do závodu jsem si věřil, škoda, že jsem se zaseknul za T-Racing-cz_MB.“

Velké zklamání zažil favorit závodu theworld455, který v tréninku zajížděl nejrychlejší časy. „Mrzí mne moje chyba, velmi mne mrzí, na tomhle za…m okruhu se nedá předjíždět, Supra má největší topspeed a jediné místo je za cílovou rovinkou, ale tam jsem mu nestačil. A obávám se, že na Grand Valey bude naprosto stejná situace“. Páté místo je opravdu málo s ohledem na poslední výsledky.

Naopak velké nadšení projevil po závodě FABIARSTDI. Tento závodník se v posledních závodech hodně trápil, jeho přestup byl mediálně známý a FIA kvůli němu musela udělit výjimku. Bohužel výsledky těchto mediálních kauz se projevily na psychice jezdce, ale závodě na Deep Forest jsme ho zastihli ve výborné formě. Ano, nepředstírám, jsem štastný, že jsem takto dojel, potřeboval jsem to, i team. Působení v NSX mne opravdu hodně psychicky poznamenalo a uvažoval jsem o ukončení kariéry, jeden závod jsem i neodjel, takže za výsledek jsem opravdu rád“ řekl po závodě šestý FABIARSTDI.

„Nechápu, proč pořád ztrácím na špičku a na GT-Racing-cz_MB, přitom team mi poskytuje veškerou telemetrii naší teamové jedničky, ale nedokáži se autu dostat na limit, ale jsem po posledních závodech velmi spokojený.“ prohlásil djraspby na 7. místě. Bohužel co máme s kuloárních informací, nikdy se nepodařilo, aby tito teamové kolegové spolu měli tréninkový plán a spíše se na závodní dráze míjí.

„Od začátku jsem čekal více, ale i tak jsem se výsledkem spokojený“ prohlásil po závodě 8. ladacek1188cz.

A opět bodovali jezdci HSV Dawe260 a alexandr70. „Trošku jsem čekal, že zopakuji svoje 8. místo z Indianapolis, ale i tak jsem spokojený, už pravidelně boduji a za to jsem v této obrovské konkurenci velmi rád.“ prohlásil po závodě skromný Dawe260.

„Nechápu, kde kluci vzali takovou rychlost, neudržel jsem auto na limitu, neměl dobrý grip a vůbec jsem se v něm necítil dobře, ale za bod jsme samozřejmě rád.“ napsal na svém webu desátý alexandr70.

Těsně o jedno místo unikl bod mamoulianfh, který na svůj první bod teprve čeká. Proč nebodoval nám vysvětloval: „Prostě mnoho chyb, mnoho chyb. Po dobré kvalifikaci jsem si věřil v lepší výsledek, ale problém je v hlavě ne v autě.

Tak jsem prostudoval záznam závodu a ladacek dostává penalizaci 30 s za nedodržování limitů tratě.

Comments

Leave a comment