PITLANE CLUB CZ & SK Vám poskytuje exkluzivní rozhovor s jezdcem DJRASPBY. K případným dotazům použijte komentáře níže.
Jak dlouho závodíš na ps3 a jaká verze GT se Ti nejvíce líbila? Kdo Tě k tomu dostal a proč zrovna na GT?
Na PS3 závodím od GT HD, potažmo GT 5 Prologue. Gran Turismo hraji již od prvního dílu na PSX – závodní hry mě baví odjakživa.GT mi přijde jako ideální kompromis mezi opravdovým simulátorem a arkádou. Vždycky se mi líbil ten obrovský výběr vozů a tratí. Na GT mi přijde nejlepší ta vlastnost, že člověka baví prostě jen tak jezdit. Každému chybí poškození, lepší bouračky atd., ale mě prostě baví si vzít nějaké auto a jen se tak projet, porovnávat s jinými auty apod. Pro mě je jízdní model v GT obecně velmi povedený a člověk na rozdíl od spousty jiných her má opravdu ,,pocit z auta“. Ze všech dílů mi k srdci nejvíc přirostlo GT2, GT4 a GT6.
Jezdíš na ovladači nebo na volantu (jaký typ volantu máš)? Uvažuješ o změně a jaké? Máš cockpit?
Až do GT5 jsem jezdil na ovladači a k pátému dílu jsem si konečně pořídil volant. Logitech Driving force GT. Za ty peníze jsem maximálně spokojen. G25/27 je pro mě už dost drahé vybavení a kvalitou (hlavně řadící páky) mě moc nepřesvědčilo. Thrustmaster výbava je super (volant, pedály, řadička….), ale to už jsou zase úplně jiné peníze. O změně zatím neuvažuji, na kokpit nemám místo.
Jaká auta a tratě Ti nejvíce sedí a máš rád?
Auta mám rád obecně všechny skoro, pokud mám vypíchnout něco konkrétního, tak rozhodně radši jezdím se silničními auty než se závodními (a nejlépe i v sériovém stavu). Nejvíc se asi projíždím se Suprou. Ale jinak kategorizovat jaké auto mi sedí nedokážu – je to typ od typu :). A veteráni mě hodně baví. Z tratí mám nejraději asi Bathurst, SPA, Motegi, Eiger, Tsukubu a Matterhorn.
Kterou trať bys chtěl mít v GT a kterou naopak považuješ za zbytečnou?
Chtěl bych Brno, Motorland Aragon a hlavně historické tratě (staré SPA, starý Hockenheim v lese, Monza včetně oválu atd…), jinak mám rád, tudíž bych uvítal jakékoli přírodní tratě s převýšením – např. Oulton park, Castellolí, Hungaroring… Zbytečné mi přijdou motokárové tratě (i samotné motokáry) s výjimkou Silverstone Stowe circuit – tam se dá jezdit i s normálním autem.
Jezdíš rád na Nordschleife?
Jezdím ji moc rád, ale nerad na ní závodím (hlavně s něčím silnějším)- jak už jsem se přesvědčil několikrát, bezpečně závodit se tam v podstatě nedá.
Proč máš takový nick?
Už od puberty, amatérsky se občas věnuji elektronické hudbě, tak od toho můj nick 🙂
Máš reálné zkušenosti v reálném závodění, jezdíš nebo jezdil jsi na okruhu nebo motokárách, rallycross atd. a jak se Ti dařilo?
Zkušenosti se závoděním nemám, ale občas se s autem projedu po okrhu – hlavně Brno a zkusil jsem i Sosnovou na ledu.
Jak často trávíš hraním?
Většinou jen po večerech – někdy o víkendu když je hnusně a nemám co jiného na práci tak i přes den 🙂
Jak jsi přišel na závodění na PITLANE CLUB CZ & SK?
Pozval mě DAWE260
Připravuješ se nějak speciálně na každý závod a jak dlouho trénuješ?
Vyloženě přípravu mám pouze na závody GT500. Trénuji v průběhu týdne jak čas dovolí, většinou tak hodinu až hodinu a půl (dohromady) trénuji kola, a pak ještě zvlášť trénuji stint, abych si rozmyslel zastávky atd. Na freecup ,,trénuji“ tak že se půl hodiny před závodem projedu s konkrétním autem po trati abych si trochu zvykl :).
Co bys změnil na PITLANE CLUB CZ & SK? Jaké závody a auta bys chtěl jet?
Obecně bych neměnil nic, máte to hezky zařízený :). No chtěl bych toho jet spoustu, ale nejvíc by mě asi lákal šampionát Super GT, ale s libovolným tuningem, pouze restrikce na max. výkon a min. hmotnost, aby si každý mohl nastavit auto na každou trať jak mu vyhovuje. A týmy by nejezdili dle vozů, ale dle skutečných týmů (např. Denso Supra + SC430, Castrol Supra + NSX, Calsonic R34 + R35, Raybrig HSV + NSX, Yellowhat Supra + R35…). Už jsem to i sám zkoušel zorganizovat mezi kamarády – ale účast byla mizivá.
Koho považuješ za svého největšího rivala?
Těžko říct, nechci se nikoho dotknout :). I když se mi už párkrát podařilo skončit před nimi (ve freecupu) tak ale celkově na Ufony typu Derek, Slovakia atd zatím nemám…tak ze zkušeností ze závodů asi nejvíc bojuji s Dzudasem a Worldem. Zažili jsme spoustu super soubojů 🙂
Děkujeme za rozhovor a jen dodáváme, že profil jezdce najdete zde:
hezky ! Jenom nechapu tu stiznost na kvalitu G25/27, na G27 jezdim uz skoro 3 roky a zatim jsem nemel problem s kvalitou a to jsem volant kupoval pouzity.
Jenom obcas se mi stane ze kdyz zaradim na radicce 2ku tak to preskoci na 4ku, uz je na ni znat opotrebeni po cca 5 letech
bylo to myšleno subjektivně…pro mé nešetrné ruce je ta řadička moc křehká a v zápalu boje bych se bál že mi zůstane v ruce :-D. Ale je to jen můj názor, vím že je to oblíbené a dobré náčiní… 😉
Ja potom jsem mel 2 DFGT a ubou mi odesly pedaly bych si uz od logitechu nekoupil nic 🙁
Jenom dodám k tomu tuningu, taky by mne to lákalo, ale naše tuningové závody mají mizivou účast, proto zkouším účast na http://pitlaneclub.cz/gt300-tuning-race/ a kdyby se povedlo, jednou měsíčně bychom mohli dát šampionát 🙂
ta serie by me taky lakala,ale ja jsem na tuning bohužel levej nevim jak nastavovat auto na danou trat
ale v sobotu zkusim
Tady u toho se vyhraje akorat s podvozkem a prevodovkou 🙂
[…] http://pitlaneclub.cz/rozhovor-s-jezdcem-djraspby/ […]