Na novou generaci BMW M5 si musíme ještě chvíli počkat a tak si u G-Power stále ještě hrají s loňským modelem. Kariéra sériového BMW M5 E61 s atmosférickým vidlicovým desetiválcem o výkonu 507 koní (373 kW) a točivém momentu 520 Nm se uzavřela v loňském roce. Tunerům od G-Power to ovšem nijak nebrání v tom, aby majitelům této generace nabízeli své služby.
Nejnovější projekt G-Power proto vychází z M5 Touring a oživuje označení Hurricane RS, které v roce 2008 proslavil sedan schopný vyvinout rychlost 367,49 km/h. Díky tomu se tehdy stal nejrychlejším sedanem planety.
Pod kapotou Hurricanu RS pracuje desetiválec M5 v silně upravené podobě. V jeho útrobách se pohybují kované písty MAHLE s nižší kompresí a zvýšenou mechanickou pevností. Upravena byla samozřejmě řada dalších částí, ale k nejzajímavějším změnám patří nahrazení dvojice kompresorů ASA T1–313 z původního Hurricanu RS novými ASA T1–316 z Huriccanu RR.
Vedle nových vnitřností motoru a montáže dvojice kompresorů je samozřejmě upraveno sání, chladicí systém i výfukový systém. Výsledkem všech provedených změn je výkon 750 koní (551 kW) dostupný od 7500 do 8000 min-1. Maximální hodnota točivého momentu 750 Nm je k dispozici při 5000 min-1.
Dvoutunové kombi na 20palcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměrech 255/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu má elektronicky omezenou maximální rychlost na 360 km/h.
Vedle své maximální rychlosti se Hurricane RS Touring muže pochlubit i svým zrychlením. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 4,35 s, rychlostí 200 km/h se pohybuje za 9,7 s po startu a k dosažení 300 km/h z klidu potřebuje jen 26,0 s.
K dosažení takových výkonů přispívá i upravený podvozek se stavitelnými tlumiči. Bezpečné zpomalení a zastavení mají na starosti brzdové kotouče o průměru 396 mm vpředu a 380 mm vzadu, do nichž se zakusují 6-, resp. 4-pístkové třmeny.
Cena G-Power Hurricane RS Touring startuje na částce 242.016,80 Euro (zhruba 6.000.000,– Kč).
Ty kjavo to je trochu raketa beru dve ….